از محتویات درون گوش خود چه میدانید؟

از محتویات درون گوش خود چه میدانید؟

از روی ترشحات درون گوش می توانید پی به وضعیت این عضو از بدنتان ببرید.شکل و رنگ محتویات درون گوش از اهمیت زیادی برای سلامت شنوایی تان برخوردار هستند. حالت‌های مختلف محتویات درون گوش در این بخش بررسی خواهند شد با ما همراه باشید.

همان‌طور که می‌توان از آزمایش بزاق، مدفوع و ادرار برای بررسی وضعیت افراد استفاده کرد، می‌توان با توجه به رنگ و جنس محتویات درون گوش به نکات مختلفی پی بُرد. البته برخی متخصصان معتقدند نتایجی که از این طریق به دست می‌آیند، دارای قطعیت پزشکی نیستند. در ادامه، حالت‌های مختلف محتویات درون گوش را با هم بررسی می‌کنیم.

آبکی و دارای رنگ متمایل به سبز: ترشحات آبکی درون گوش معمولا بعد از عرق کردن به وجود می‌آیند، چون عرق به درون گوش نشت می‌کندو با محتویات آن ترکیب می‌شود. اما اگر عرق نکرده باشید و هنوز محتویات درون گوش شما دارای رنگ متمایل به سبز یا زرد تیره باشد، ممکن است به عفونت گوش ارتباط پیدا کند.

چسبناک یا خشک: بیشتر افراد با یکی از این دو حالت مواجه هستند. البته نوع وضعیت گوش ما می‌تواند به پیدا کردن اصلیت ژنتیکی شما نیز کمک کند. گروهی از محققان با انتشار مقاله‌ای در Nature Genetics اعلام کردند که بیشتر افراد آسیایی دارای گوش‌های خشک هستند،‌درحالی که گوش افراد آفریفایی یا اروپایی حالت چسبناک یا مرطوب دارد. مسئولان این مطالعه می‌گویند که این مساله نوعی انطباق ژنتیکی با شرایط آب‌وهوایی است.

حالت پوسته‌پوسته: اول از همه باید گفت که اگر با چنین حالتی مواجه شدید، بیمار نیستید! درواقع، این حالت به شما نشان می‌دهد که در حال پیر شدن هستید. همراه با افزایش سن، موم درون گوش نیز حالت قبلی خودش را از دست می‌دهد. غدد انسان همراه با پیشروی فرآیند پیری، خشک می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.