از میان رفتن مینای دندان با خوردنی های شیرین

از میان رفتن مینای دندان با خوردنی های شیرین

برخی خوردنی های شیرین می توانند عاملی برای پوسیدگی دندانتان باشند  به عنوان مثال پاستیل و آبنبات عوارض جبران ناپذیری برای مینای دندان دربردارند بد نیست به توصیه های دندانپزشکان در این رابطه دقت کنید.

همه خوراکی‌های شیرین در پوسیدگی دندان‌ها تاثیر دارند، اما تاثیر برخی از آن‌ها مثل آب‌نبات یا پاستیل بیشتر است. این محصولات خیلی راحت به دندان‌ها می‌چسبند و باعث می‌شوند که مواد قندی و اسیدی برای ساعت‌های زیادی با مینای دندان تماس پیدا کنند. اگر نمی‌توانید استفاده از این خوراکی‌ها را متوقف کنید،حداقل آن‌ها را قبل یا همراه با وعده‌های غذایی اصلی بخورید تا کمتر به دندان‌ها آسیب برسانند. موقع غذا خوردن، بزاق بیشتری در دهان به وجود می‌آید و مواد باقی‌مانده از این خوراکی‌ها را تا حدود زیادی از روی دندان‌ها پاک می‌کند. برخی افراد فکر می‌کنند که استفاده از آب‌نبات‌های سرد برای تسکین سرفه هیچ ضرری ندارد،اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد. این محصولات معمولا سرشار از مواد قندی هستند.

بنابراین، وقتی که استفاده از این آب‌نبات‌ها به پایان رسید، حتما دندان‌ها را به‌خوبی مسواک بزنید. باقی ماندن مواد قندی این محصولات در دهان، باعث شکل‌گیری پلاک‌های چسبنده روی دندان‌ها می‌شود. متاسفانه،باکتری‌های موجود در پلاک‌ها قند را به اسیدی تبدیل می‌کنند که مینای دندان را می‌خورد و به آن‌ها آسیب می‌زند. وقتی از خوراکی‌های شیرین صحبت می‌کنیم، نباید نوشابه‌های گازدار را فراموش کنیم. هر وعده مصرفی از این نوشیدنی‌ها می‌تواند حاوی ۱۱ قاشق چای‌خوری از مواد قندی باشد. علاوه بر قند،‌اسید فسفریک و اسید سیتریک زیادی هم در نوشابه‌ها وجود دارند که مینای دندان را از بین می‌برند. شاید نوشابه‌های رژیمی حاوی قند کمتری باشند، اما میزان اسید در آن‌ها بیشتر از نوشابه‌های معمولی است. بنابراین، اگر به سلامت دندان‌های خودتان اهمیت می‌دهید، مصرف نوشابه‌ها را کنار بگذارید یا به حداقل برسانید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.