از هفته هجدهم بارداری چه میدانید؟

از هفته هجدهم بارداری چه میدانید؟

اطلاعات در مورد هفته هجدهم بارداری

مطلب زیر در مورد هفته هجدهم بارداری می باشد در این هفته کودک براحتی صدای شما را می شنود و میتوانید با او صحبت کنید. جنین شما همچنان در حال رشد است و روزانه قد و وزنش اضاف می گردد.

آیا شما و همسرتان با کودکتان صحبت می‌کنید؟ خوب، در راستای تکامل استخوان‌ها و عصب گوش، او قادر است همه‌ی صداها از قبیل غار و غور معده یا ضربان قلب شما را از بند ناف بشنود. در واقع صداهای ناگهانی یا بلند ممکن است موجب وحشت او شود. پس اکنون برایش آواز بخوانید، داستان تعریف کنید یا موسیقی بنوازید. حتی اگر اکنون کودک متوجه نشوند این صداها چه هستند، اما حداقل فایده‌ی آن تشخیص صدای مادرش از دیگران است.

باور کنید اگر این کار را بکنید دیگر دلتان نمی‌آید این سیب زمینی را بخورید تا شب هم می‌خواهید قربان صدقه اش بروید. بگذارید بررسی کنیم این هفته چه گریمی برای او انتخاب شده. پوستش هنوز آنقدر ضخیم نشده که نتوان رگ‌های بدنش را دید.

گوش‌هایش بالاخره منزل اصلی خودشان را پیدا کرده‌اند و درجای خود مستقر شده‌اند و حالا رویه کار در حال شکل‌گیری است منظورمان همان پیچ و خم‌های گوش است که از این هفته آغاز می‌شود. او در هفته‌ها  صدای جاری شدن خون در رگ‌ها، تالاپ تلوپ قلب و غرغرهای شکم شما را می‌شنود.

 قلبش آن‌قدر خوب کار می‌کند که می توان ضربانش را از طریق گوشی‌های پزشکی شنید. خوب به نظر می‌رسد که دیگر مثل هفته‌های گذشته زشت نیست موهایش درآمده و ابروهایش هم روی صورتش قرار گرفته است. چربی قهوه‌ای رنگی که «میلین» نام دارد پوست گردن، قفسه سینه و کشاله‌ران را محاصره می‌کند و این محاصره تا یک سال پس از تولد نیز ادامه می‌یابد.

این چربی از بدن جنین دربرابر عفونت‌ها محافظت می‌کند که از سلول‌های مرده، سلول های لانگو و چربی غددهاست. اندام داخلی دستگاه دختر شما از رحم و لوله‌های فالوپ د حال تشکیل شدن است. بیضه‌های پسران هم در پایین شکم در  حال رشد است.

قد: ۲۰ سانتی متر

وزن: ۲۸۲ گرم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.