از همسر جامعه ستیز چه میدانید؟

از همسر جامعه ستیز چه میدانید؟

چگونه با همسر جامعه ستیز زندگی کنیم؟

معمولا زندگی کردن با افراد جامعه ستیز کار مشکلیست ولی غیر قابل حل نیست و شما میتوانید با مراجعه به متخصصان حوزه روانشناختی به همسرتان کمک کنید و این موضوع را حل کنید.

وقتی که دو نفر با هم ازدواج می‌کنند،‌ به همدیگر تعهد می‌دهند که بدی‌های یکدیگر را در کنار خوبی‌ها بپذیرند. اما اگر این بدی‌ها بیش از حد تحمل شوند، چه کار باید کرد؟ اگر همسر کسی به جامعه‌ستیزی مبتلا باشد چه؟ البته به یاد داشته باشید که نباید از اصطلاحات جامعه‌ستیز یا روانی برای انگ زدن به انسان‌ها استفاده کرد.

پس اگر با هر یک از نشانه‌های زیر مواجه شدید و واقعا با همسرتان مشکل پیدا کردید، به‌جای قضاوت یک‌طرفه، به یکی از متخصصان حوزه سلامت روان مراجعه کنید و مساله خودتان را با او در میان بگذارید. براساس گزارشی که The Mayo Clinic کلینیک ارائه کرده است،

دروغ گفتن و فریبکاری مداوم از علائم اصلی ابتلا به جامعه‌ستیزی محسوب می‌شود. بسیاری از انسان‌ها دروغ می‌گویند، اما اگر همسر شما واقعا مبتلا به جامعه‌ستیزی باشد، اساسا با گفتن حقیقت به شما مشکل دارد. در این شرایط حتی اگر متوجه شوید که همسرتان به شما دروغ می‌گوید،

او معمولا مهارت خاصی در بیرون آمدن از مشکل از خودش نشان می‌دهد. افرادی که واقعا به جامعه‌ستیزی مبتلا هستند، بدون کنترل یا بدون ندامت واقعی دروغ می‌گویند، اگرچه ممکن است نشان بدهند که به خاطر مشکلات به‌وجودآمده پشیمان هستند. افراد مبتلا به جامعه‌ستیزی معمولا تمایل دارند که توجه کمتری به مسئولیت‌های خودشان نشان دهند.

مردان متاهلی که دچار این حالت هستند را معمولا می‌توان با این نشانه‌ها شناخت: آنان هیچ توجهی به فرزندشان نمی‌کنند، از فرزندشان حمایت نمی‌کنند و به وظایف مختلف خودشان در خانه بی‌اعتنا هستند. متخصصان می‌گویند که تعهدها و الزامات زندگی برای این افراد هیچ معنایی ندارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *