از ویروس هرپس و بیماری آنژین صدری چه میدانید؟

از ویروس هرپس و بیماری آنژین صدری چه میدانید؟

بیماری آنژین صدری

در مطلب زیر در مورد ویروس هرپس یا همان تبخال اطلاعات جالبی برایتان قرار داده ایم کسانیکه که مبتلا به ویروس هرپس هستند احتمال خطر برای بیماری آنژین صدری در آنها وجود دارد.

کی از تازه‌ترین مطالعات در زمینه ویروس هرپس یا تبخال، نتایج جالبی را نشان می‌دهد. در این مطالعه به نظر می‌رسد نوعی ویروس هرپس یا تبخال در ژن‌های تعداد کمی از افراد نفهته است و به همین دلیل آنان را بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنژین صدری قرار می‌دهد. آنژین صدری،

نوعی درد قفسه سینه ناشی از انسداد عروق خونی است. محققان کانادایی در این مطالعه متوجه شدند خطر آنژین صدری در میان کسانی که این ویروس را به‌صورت ارثی در ژن خودشان دارند، ۳ برابر بیشتر از افراد دیگر است. البته این نکته را هم باید اضافه کرد که این ویروس فقط در DNA حدود یک درصد از مردم جهان وجود دارد

و فقط این افراد در معرض این خطر قرار می‌گیرند. لوئیس فلاماند، یکی از مسئولان این مطالعه، می‌گوید: «هیچ راهی برای خلاص شدن از این بیماری ژنتیکی وجود ندارد، چون این ویروس داخل DNA فرد قرار گرفته است. با این‌حال، به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه، افرادی که چنین ژنی را دارند می‌توانند از نظر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی بیشتر تحت نظارت قرار بگیرند.

محققان در این مطالعه به بررسی ۲۰ هزار فرد سالم و بیمار پرداختند که همگی ۴۰ تا ۶۹ ساله بودند، یعنی دقیقا در سنی که بیماری‌های مزمن بیشتر مشاهده می‌شوند. بررسی محققان روی این ۲۰ هزار نفر نشان داده که خطر آنژین صدری در بین افرادی که ویروس هرپس درون DNA آن‌ها وجود دارد، ۳ تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.