اسرار تغذیه ای افراد لاغر اندام

اسرار تغذیه ای افراد لاغر اندام

سبک زندگی افراد لاغر اندام با افراد چاق بسیار متفاوت است. افراد چاق هر لحظه به خوردن و آشامیدن فکر میکنند و دوست دارند طعم غذاهای مختلف را بچشند اما افراد لاغر هیچگونه هوس غذایی را دنبال نمی کنند و تمایلی به خورد و خوراک نشان نمیدهند.وسوسه های غذایی برای آن ها معنایی ندارد.

بعضی‌ها فکر می‌کنند که فقط باید مراقب میزان کالری غذاها باشند، اما یکی از نکات مهم، دقت کردن به حجم و تکه‌هایی است که از هر غذا می‌خورید. اگر صرفا به کالری غذاها توجه کنید، شاید در کوتاه‌مدت به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید، اما این راه حل قطعا در طولانی‌مدت مناسب نخواهد بود.

توجه صرف به کالری کم‌تر غذاها، علاوه بر این‌که‌ لذت غذا خوردن را از بین می‌برد، اغلب باعث می‌شود که کم‌تر انتخاب‌های غذایی سالمی داشته باشید. مثلا ممکن است یک بسته کلوچه برای میان‌وعده انتخاب کنید که ۱۰۰ کالری دارد، در حالی که یک‌چهارم فنجان بادام را کنار گذاشته‌اید چون ۱۳۰ کالری دارد! اما روشن است که بادام برای شما انتخاب سالم‌تری خواهد بود،‌ چون حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها و چربی‌های خوب است.

همه ما نسبت به بعضی از خوراکی‌ها علاقه زیادی داریم که نمی‌توانیم از کنارشان بگذریم! خوراکی‌هایی مثل بستنی، چیپس سیب‌زمینی و شکلات‌ها که ما را وسوسه می‌کنند تا تمام محتوای درون بسته‌بندی‌شان را بخوریم.متخصصان معتقدند که خانه شما باید مکان امنی باشد که شما را از هر گونه هوس و وسوسه خوردن خوراکی‌های مضر در امان نگه دارد و توصیه‌شان به شما این است که چنین خوراکی‌هایی را از خانه‌ها حذف کنید، چون اگر در آشپزخانه یا یخچال نباشند، دیگر نمی‌توانید سراغ‌شان بروید.

از لاغرها تقلید کنیم: هنگام صرف وعده بعدی غذایتان، در میانه غذا خوردن قاشق و چنگال را کنار بگذارید و با استفاده از مقیاس ۱ تا ۱۰ پری معده، درجه پری خود را بسنجید. یک بار دیگر هنگامی که حدود ۵ لقمه از غذایتان باقی مانده اینکار ا انجام دهید. هدف از این کار افزایش آگاهی شما از میزان سیری در طی صرف غذاست و از طرف دیگر، این مکثها، موجب میشود که احساس سیری فرصتی برای خودنمایی یافته و شما زودتر از قبل سیری را حس کنید.

اگر واقعا گرسنه هستید، یک میان وعده متعادل مانند یک مشت آجیل خام انتخاب کنید که بتواند شما را تا وعده بعدی غذا نگهدارد. اما اگر خشمگین، تنها یا خسته هستید، برای تسکین احساسات خود به دنبال یک راه حل جایگزین و بدون کالری باشید. خشم خود را با پیاده روی یا تنها با بالا و پایین پریدن کنترل کنید زیرا بالا رفتن ضربان قلب میتواند از میزان عصبانیت شما بکاهد. تنها هستید؟ به یک دوست تلفن کنید، به اقوام و دوستان یک ای-میل بفرستید یا برای قدم زدن به پارک یا فروشگاه بروید.حتی اگر با یک چهره آشنا برخورد نکنید هم، بودن در کنار دیگران شما را بیشتر به اجتماع مرتبط میکند. اگر هم خسته هستید، به خاطر خدا کمی خوابید!


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.