اسهال و کاهش وزن را جدی بگیرید

اسهال و کاهش وزن را جدی بگیرید

آیا شما هم از وصعیت مدفوع خود راضی نیستید و نگران روز مشکل گوارشی در بدنتان می باشید؟ اگر دچار اسهال و کاهش وزن ناگهانی می شوید بهتر است برای درمان بهتر به پزشک مراجعه کنید و علت را جویا شوید. سوء جذب مواد غذایی و بیماری سلیاک از مهمترین امراض گوارشی به شمار می روند.

شاید به مشکلات گوارشی مبتلا هستید! با توجه به توضیحاتی که در قسمت‌های قبلی داده شد، باید بگوییم که دیدن ذرات مواد غذایی در مدفوع معمولا نگران‌کننده نیست و اتفاق عجیبی هم محسوب نمی‌شود. با این‌حال، اگر مشاهده تکه‌های کامل مواد غذایی در مدفوع با اسهال یا کاهش وزن همراه شود، مساله فرق می‌کند. به‌گفته دکتر سونیتا کریشناردی (متخصص گوارش در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا)،این حالت می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلا به مشکلات جدی‌ و خطرناک‌ گوارشی باشد و باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد.

اسهال و کاهش وزن، هر دو، می‌توانند از نشانه‌های سوء جذب مواد غذایی باشند که البته با بیماری سلیاک، بیماری کرون و نارسایی پانکراس نیز ارتباط دارند. به‌گفته دکتر کریشناردی،مردم باید بدانند که همه بیماری‌هایی که باعث سوء جذب مواد غذایی می‌شوند، می‌توانند تکه‌های مواد غذایی را به‌صورت هضم‌نشده از بدن دفع کنند. این متخصص می‌گوید: «فراموش نکنید که بدون بررسی نمی‌توان گفت که این اتفاق، دقیقا نشانه کدام بیماری است. به همین دلیل، پزشک متخصص باید بعد از ارزیابی‌های لازم درباره این موضوع نظر بدهد».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *