ارزیابی و بررسی مهمترین فواید اسپیرولینا و کلرلا

ارزیابی و بررسی مهمترین فواید اسپیرولینا و کلرلا

فواید اسپیرولینا و کلرلا چیست؟

اسپیرولینا و کلرلا حاوی  مواد مغذی ضروری و قدرتمندی هستند  که برای پیشگیری از بیماری ها بسیار خوب هستند علاوه بر این، دارای مواد مغذی ضروری و مواد معدنی، آهن، ویتامین ها، اسید های چرب ضروری و اسیدهای آمینه قابل جذب هستند. پیری را به تاخیر انداخته   خطر ابتلا به سرطان را بسیار کاهش میدهد،  سم زدایی کرده ، التهاب را کاهش می دهد
کلروفیل – رنگدانه سبز  برای فتوسنتز که در همه گیاه ها یافت می شود یکی از بهترین دلایل خوردن سبزیجات سبز است. در حالی که گیاهان سبز برگ منبع خوبی از کلروفیل هستند،  اسپیرولینا و کلرلا  غنی از آن هستند.

اسپیرولینا سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند

استفاده از اسپیرولینا- جلبک  سبز موجود در آب های گرم مکزیک و افریقای مرکزی – دارای تاریخچه طولانی در فرهنگ های آمریکای مرکزی و آفریقایی است. ناسا آن را برای سفر فضایی در نظر گرفته است و سازمان ملل آن را به عنوان غذای مناسب برای کودکان فقیر زندگی توصیف می کند.اسپیرولینا غنی از آمینو اسیدهای آسان قابل هضم است که  بتا کاروتن آن  بیشتر از هویج است.

اسپیرولینا حاوی فیکوسیانین، یک آنتی اکسیدان قوی است که سلول ها را از آسیب محافظت می کند. مطالعات نشان می دهد که اسپیرولینا سیستم ایمنی  بدن را تقویت کرده  برای جلوگیری از پیشرفت و گسترش سلول های سرطانی بکار می رود.یک پروتئین کامل بسیار کم کالری است.

تحقیقات در مورد عفونت های ویروسی و آلرژی ها نشان می دهد که اسپیرولینا در درمان بیماری هایی مانند ایدز، تبخال و آنفولانزا بکار می رود. پس از فاجعه هسته ای در چرنوبیل، اوکراین، در سال ۱۹۸۶، اسپیرولینا در کاهش میزان بیماری های مربوط به آن در کودکان موفق بود.

اسپیرولینا یک ساختار سلولی منحصر به فرد دارد – قندها و اسیدهای آمینه قابل هضم است. مطالعات اولیه با حیوانات نشان می دهد  اسپیرولینا  برای از بین بردن کلسترول و تری گلیسیرید بسیار موثر است ،  به جلوگیری از آترواسکلروز و بیماری های مغزی و قلبی مفید است
ارزیابی و بررسی مهمترین فواید اسپیرولینا و کلرلا

کلرلا: تصفیه طبیعی

کلرلا یک جلبک سبز است که در ژاپن بسیار مورد توجه  محققان قرار گرفته است. کلرلا غنی از کلروفیل است، حاوی ۳ تا ۵ درصد کلروفیل،که مقدار کلروفیل آن خیلی بیشتر از سبزیجات سبز برگ است

وجود مقدار زیادی کلروفیل در کلرلا به پاکسازی و سم زدایی روده و کبد کمک کرده، خون را  پاک کند. مانند اسپریولینا، کلرلا به آرامی روده های کم تحرک را افزایش می دهد و در حالی که افزایش فلور لاکتوباسیلوس مورد نیاز برای سلامت روده را افزایش می دهد. کلرلا ممکن است عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش دهد و همچنین باعث کاهش تری گلیسیرید و کلسترول می شود.

مطالعات اخیر در ژاپن و ایالات متحده اثربخشی کلرلا را در درمان درد عضلانی مزمن مانند فیبرومیالژیا نشان می دهد.

دوزها

اسپیرولینا و کلرلا دوزهای مشابهی دارند و در فرم پودر، قرص یا کپسول موجود می باشند.

۳۰۰۰ میلی گرم در روز به عنوان یک پیشگیری کننده
۱۰،۰۰۰ تا ۲۰،۰۰۰ میلی گرم در روز درمانی

جوانسازی با اسموتی اسپیرولینا

۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) آب میوه
۱ موز
۱/۲ فنجان (۱۲۵ میلی لیتر) بلوبری
۱ قاشق چایخوری (۵ میلی لیتر) اسپیرولینا

آنها را مخلوط کرده و به عنوان  اسموتی استفاده کنید می توایند روی سالاد هم بریزید

آیا کلرلا برای کاهش وزن مناسب است؟

باعث کاهش وزن می شود. کلرلا  با تنظیم هورمون ها، کمک به متابولیسم، بهبود گردش خون و بالا بردن سطح انرژی.  به کاهش وزن و چربی بدن کمک می کند و سموم ذخیره شده را از بین می برد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *