اشتباهات مادران در زمینه فرزند پروری

اشتباهات مادران در زمینه فرزند پروری

برخی مادران در امر فرزند پروری دچار اشتباهات فراوانی می شوند و با برخی اشتباهات نادرست باعث آزردگی خاطر و بروز مشکلات روحی در فرزندشان می شوند.فریاد کشیدن روی کودک و دادو بیدادکردن هیچ کاری از پیش نمیبرد و موجب افسردگی فرزندتان می شود.

آیا میدانید اشتباهات رایج مادران کدامند؟ متخصصان معتقدند که والدین باید در انواع برخوردها با کودکان‌شان، حتما تعادل را در نظر بگیرند. با این‌حال، بسیاری از مادرها اشتباهات رایجی را تکرار می‌کنند که باعث آزردگی خودشان و فرزندشان می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات مادرها این است که انتظارات بیش از حدی از کودک دارند. اکثر پدر و مادرها، استانداردهای بالایی را برای کودک‌شان در نظر می‌گیرند، بدون این‌که بدانند چه کارهایی در توان کودک استیا دست‌یابی به چه چیزهایی برای کودک امکان‌پذیر است. اولین واکنش کودک نسبت به انتظار بیش از حد، این است که دیگر ترس‌ها و احساسات خودش را با پدر و مادر در میان نمی‌گذارد، چون می‌داند که آن‌ها را ناامید یا عصبانی می‌کند. اشتباه رایج دیگر،‌ داد و فریاد کردن است.

متخصصان می‌گویند که فریاد زدن، نشانه‌ای است از خستگی ذهنی یا احساس ناامیدی. به یاد داشته باشید که اگر فریاد بزنید، کنترل اوضاع از دست شما خارج می‌شود. بنابراین سعی کنیدکه آرامش خودتان را در هر شرایطی حفظ کنید، حتی وقتی که ناامید شده‌اید یا ترسیده‌اید. رعایت کردن این نکته برای پدر و مادرها واقعا حیاتی است. رفتار دیگری که نتیجه خوبی ندارد، منفی‌نگری بیش از حد است. کودکان خُردسال در طول روز خیلی زیاد با جملاتی مثل «وسایل پدرت رو قایم نکن!» یا «برادرت رو کتک نزن!» مواجه می‌شوند. استفاده کردن مداوم و مکرر از این جمله‌ها و کلمه‌ها، تاثیر منفی و مخربی روی کودکان می‌گذارد و باعث می‌شود که قدرت ذهنی آن‌ها ضعیف شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *