اشتباهات مالی دانشجویان چه عواقبی را بدنبال خواهد داشت؟

اشتباهات مالی دانشجویان چه عواقبی را بدنبال خواهد داشت؟

اشتباهات مالی دانشجویان

مطلب زیر عواقب اشتباهات مالی دانشجویان را برای آنها شرح داده است بنابراین آنها میدانند با انجام دادن این اشتباهات چه بلایی بر سر سرمایه خود خواهند آورد.

بزرگترین اشتباهات مالی که دانشجویان انجام می دهند

اگر شما هم دانشجویید و با دخل و خرجتان مشکل دارید، باید به دنبال راه‌هایی باشید تا بتوانید پولی را پس انداز کنید که برای سالهای دانشگاه شما و بعد از آن بسیار مهم خواهد بود. برای کمک به شما ۱۰ اشتباه مالی دانشجویی که بسیار رایج است در ادامه ذکر شده. ممکن است برخی از این موارد در زندگی مالی شما هم راه یافته باشد :

 

طعمه شدن برای تکنیک‌های بازاریابی

فروشندگان، جوانانی مشتاق و جسور را از خارج دانشگاه مستقیما برای فریب شما استخدام می‌کنند اشتباهات مالی دانشجویان تا وارد مذاکره برای یک کارت اعتباری یا برنامهٔ بیمه‌ای شوید که واقعا به آن نیاز ندارید.

 

خرید یک محصول مالی از دوستی که یک نمایندهٔ فروش شده است

احساس اجبار برای خرید یک کالای کهنهٔ مالی از یک دوست احساس سختی است اما اگر می‌توانید فقط به دوستتان «نه» بگویید؛ آن‌ها باید بتوانند درک کنند!

 

پس انداز نکردن برای بازنشستگی

ورود به آن موقعیت ذهنی که دربارهٔ بازنشستگی فکر نکنید بسیار راحت است اما از سن حدودا سی سالگی (یا حتی شاید زود‌تر) نیاز به کنار گذاشتن کمی پول برای بعد‌ها در زندگی دارید. به خاطر داشته باشید که: برای هر سالی که انتظار دارید این مقدار پول زیاد شود از این به بعد باید پس انداز کنید.

 

وام دانشجویی

حساب دخل و خرج را خوب کنترل کنید، و اگر برای ادمهٔ زندگی تا زمان وام دانشجویی بعدی خود به پول نیاز دارید اشتباهات مالی دانشجویان ، یک وام کوتاه مدت بگیرید که بتوانید سریعا آن را پس بدهید.

 

صرفا برای حفظ موقعیت مالی خود ازدواج کنید

افرادی برای تضمین موقعیت‌های مالی خود ازدواج می‌کنند تا این موقعیت‌ها از بین نروند. مشکل اینجاست که ازدواج بسیاری از آن‌ها به طلاق ختم می‌شود. اما ازدواج با دید باز خیلی هم خوب است. اشتباهات مالی دانشجویان

 

بیسوادی مالی

ساده است : از رختخواب بیرون بیایید و در اینترنت کمی جستجو کنید. با این کار می توانید سواد علمی تان را در زمینه مالی بالا ببرید و نگذارید دیگران سرتان کلاه بگذارند.

 

تمرکز روی پول

در قرن ۲۱ پول یک شاخص وضعیت اجتماعی هر شخص و نه فقط یک وسیلهٔ مناسب برای خرید کالاها است با این وجود روی پول تمرکز نکنید زیرا موجب استرس‌های غیرضروری برای شما می‌شود.

 

ولخرجی

این یک مشکل بزرگ است. ازدیاد کارت‌های اعتباری و دیگر محصولات مالی باعث به وجود آمدن مردمی شده است که به شیوه‌ای پول خرج می‌کنند که بیش از درآمد آن‌ها است. اما این یک روش ناپایدار برای زندگی کردن است و‌‌ همان روشی است که بالاخره منجر به افول بازار مسکن در آمریکا شد.

 

سرمایه گذاری بد

در صورتی که پول کافی دارید فقط در بانک سرمایه گذاری کنید تا اگر سرمایه گذاری تان راضی کننده نبود بانک پول را به شما برگرداند. به خاطر داشته باشید : سرمایه گذاری دارای ریسک است. فقط اگر از عهدهٔ این خطر بر می‌آیید آن کار را انجام دهید.

 

برنامه ریزی نکردن پولی برای آینده

شما یک فرد موفق در امور مالی نخواهید شد مگر اینکه برای آیندهٔ خود برنامه ریزی کنید. این به این معنی است که مسئولیت پذیر باشید، با والدینتان، با پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود، با بانک، با هر کسی که به شما اجازه می‌دهد تا سوالاتی دربارهٔ موضوعات مرتبط با پول از آن‌ها بپرسید مشورت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *