اصول تغذیه کودکان نوپا

اصول تغذیه کودکان نوپا

تغذیه اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کودکان نوپا غالبا به کم اشتهایی دچار می شوند. برای حل این مشکل می توانید از روش های مختلفی کمک بگیرید. با تزئین غذا به اشکال مختلف اشتهای آن ها را تحریک کنید. پیتزای خانگی و سالم یکی از این نمونه مواد غذایی به شمار می رود.

غذا نخوردن کودکان نوپا یا بدقلقی کردن آن‌ها برای غذا خوردن، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از پدر و مادرها را آزار می‌دهد. اگر می‌خواهید این مشکل را حل کنید، پس ارزشش را دارد که چند دقیقه وقت اضافی بگذارید و بشقاب غذای فرزندتان را جذاب‌تر طراحی کنید. برای شام امشب کودک، با استفاده از مواد غذایی، یک چهره خندان و خوش‌رنگ آماده کنید.

مثلا می‌توانید یک هویج را به‌عنوان بینی این چهره در نظر بگیرید! حتی می‌توانید تکه‌های ساندویچ را مثل کلوچه بُرش بزنید. همین کارهایی که واقعا ساده به نظر می‌رسند، می‌توانند تاثیرگذار باشند و وعده‌های غذایی را برای همه جذاب‌تر سازند. کودکان نوپا خیلی دوست دارند که در آماده کردن غذاها به شما کمک کنند. بنابراین از حضور آن‌ها در آشپزخانه عصبانی نشوید! کارهای زیادی برای آن‌ها وجود دارد که می‌تواننداز پس انجام دادن‌شان برآیند. مثلا از کودک بخواهید که مواد غذایی را با استفاده از یک قاشق چوبی بزرگ در یک کاسه هم بزند. حتی اجازه بدهید که مقداری گوشت را به شکل توپ یا همبرگر دربیاورد. وقتی که قرار است پیتزای خانگی درست کنید، از کودک بخواهید که روی پیتزا را با مواد غذایی مورد علاقه‌اش پُر کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *