اصول حفاظت از دندان های حساس

اصول حفاظت از دندان های حساس

اگر دندان های حساسی دارید بهتر است در خوردن و آشامیدن خود قدری ملاحظه کنید نوشیدنی های بسیار سرد و بسیار گرم برای این دندان ها بسیار مضر هستند همچنین مسواک زدن و مراقبت از این دندان ها بسیار پراهمیت و مهم است به برخی از یافته های دندانپزشکی در این زمینه دقت کنید.

با دندان های حساس چه کنیم؟ گزارشی که در Journal of American Dentistry منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک نفر از هر هشت نفر دارای دندان‌های حساس است. اگر شما در همین گروه قرار می‌گیرید، بهتر است راه‌های کنترل مشکلات ناشی از این مساله را جدی بگیرید. غذاها و نوشیدنی‌های خیلی اسیدی،مینای دندان را ساییده می‌کنند و شما را با دندان‌های حساس و پوسیدگی دندان‌ها تنها می‌گذارند! علاوه بر این، این نوع از غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند باعث عقب رفتن خط لثه شوند و درنهایت با عصب‌های موجود در لثه برخورد کنند. نوشابه‌های گازدار، میوه‌ها و آب‌میوه‌های خانواده مرکبات، همگی اسیدی هستند.

بنابراین اگر دندان حساسی دارید، بهتر است به‌جای این‌که مرکبات را به‌تنهایی بخورید، آن‌ها را همراه با وعده‌های غذایی مصرف کنید. غذاهای دیگر در این حالت به‌عنوان سپر عمل می‌کنند و سطح pH دهان را موقع خوردن مواد غذایی اسیدی کاهش می‌دهند. نکته مهم دیگر این است که حداقل ۳۰ دقیقه بین خوردن مرکبات و مسواک زدن فاصله بگذارید. متخصصان می‌گویند که اسید، مینای دندان را ضعیف می‌کند و زود مسواک زدن می‌تواند به مینای دندان‌ها آسیب برساند. اگر به بیماری دندان‌قروچه مبتلا هستید، باید بدانید که این بیماری به مینای دندان‌ها آسیب می‌رساند و می‌تواند حساسیت دندان‌ها را تحریک کند. بنابراین بهتر است به پزشک مراجعه کنید و درباره استفاده از محافظ دهان با او مشورت کنید. البته دندان‌قروچه معمولا نشانه‌ای از استرس است. پس سعی کنید میزان استرس در زندگی‌تان را کمتر کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.