اصول مراقبت از موها

اصول مراقبت از موها

مراقبت از موها دربرابر شکنندگی روش های خاص خود را میطلبد برای افزایش رشد موهایتان راهنمایی های ویژه ای داریم.  ترمیم پوست سر و ریشه مو از اهمیت زیادی برخوردار است  تقویت‌کننده‌ها و مکمل‌های ویتامینه مختلفی به این منظور تولید شده اند.

با افزایش سن، سرعت رشد موها کاهش پیدا می‌کند و حتی در مواقعی موها نازک‌تر می‌شوند. ولی خوشبختانه بعضی از مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مکمل‌های بیوتین می‌توانند به ضخیم‌تر شدن و بهتر شدن کیفیت موها کمک کنند. بسیاری از کسانی که از تقویت‌کننده‌ها و مکمل‌های ویتامین حاوی بیوتین برای موهای‌شان استفاده می‌کنند،بعد از دو ماه می‌بینند که موهای‌شان رشد سریع‌تری پیدا کرده و ضخیم‌تر شده است. البته این زمان ممکن است تا ۴ ماه نیز طول بکشد.

رسیدگی به پوست سر یکی از کارهای مهمی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. محصولات ویژه‌ای که برای محافظت یا ترمیم پوست سر و ریشه مو ساخته می‌شوند،حاوی ویتامین‌های B و C و روغن‌های ضروری ضدپیری مثل گریپ‌فروت و نعناع هستند که در کل به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. ضمن این‌که استفاده از این محصولات حتی از دو تکه شدن نوک مو جلوگیری می‌کند. اگر موهای خیلی خشکی دارید، سعی کنید که یک بار در هفته از ماسک‌های مخصوص مو استفاده کنید؛چون این کار رطوبت موهای‌تان را افزایش می‌دهد. خیلی از افرادی که موهای خشک دارند، به‌خوبی از موهای‌شان نگهداری نمی‌کنند و نوک موهای‌شان شکننده و شدیدا خشک می‌شود. ماسک‌های ویژه مو علاوه بر مرطوب کردن، حالت نرم و ابریشمی به موها می‌دهند بدون این‌که بیش از حد باعث چرب شدن موها شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.