اعتقادات صحیح و غلط در مورد بیماری ایدز (1)

اعتقادات صحیح و غلط در مورد بیماری ایدز (1)

باورهای صحیح در مورد بیماری ایدز

متاسفانه هنوز با گذشت چندین سال از شناخت بیماری ایدز هنوز باورها و اعتقادات بسیار غلطی در میام عموم مردم وجود دارد که همین موضوع باعث شده است که ترس عجیبی در بین مردم ایجاد شود.

چندین دهه از شناسایی ویروس HIV در سطح جهان می‌گذرد، اما هنوز هم تصورات نادرست و باورهای اشتباهی درباره نحوه انتقال این ویروس و مسائل پیرامون آن وجود دارند. بسیاری از مردم جهان می‌دانند که ویروس HIV، معمولا از طریق تماس جنسی و تزریق مواد مخدر به دیگران سرایت می‌کند، اما درباره بسیاری از عوامل خطر انتقال این ویروس اشتباه فکر می‌کنند.

ویروس HIV به‌طور کلی از طریق مایعات بدن قابل سرایت است: خون، مایع منی (مایع قبل از منی)، مایعات رکتوم، مایعات واژن و شیر مادر. این ویروس زمانی می‌تواند منتقل شود که یکی از این مایعات مربوط به فرد بیمار، با غشاهای مخاطی در رکتوم، واژن، آلت تناسلی مردانه، واژن، یا دهان فرد سالم تماس پیدا کند.

درحالی که ویروس HIV می‌تواند از طریق هر نوع رابطه جنسی (چه از طریق واژن و چه از طریق مقعد) به دیگران منتقل شود، ‌اما رابطه جنسی مقعدی با خطرات بسیار بیشتری همراه است، چون غشاهای مخاطی را در معرض فشار و تحریک‌پذیری بیشتری قرار می‌دهد. باید اضافه کرد که ویروس HIV می‌تواند از طریق رابطه جنسی دهانی هم منتقل شود، هرچند که این خطر با احتمال کمتری همراه است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.