افت کیفیت خواب کودک با تبلت

افت کیفیت خواب کودک با تبلت

برای افزایش کیفیت خواب فرزندتان هرگز اجازه ندهید با تبلت به رختخواب برود و برای استفاده از این وسیله توسط کودک شرایط و قوانین بگذارید. کیفیت خواب کودک با استفاده از ابزارهای الکترونیک کاهش خواهد یافت. به تازه ترین مقاله پزشکی در این زمینه دقت کنید.

طبق مقاله‌ای که در مجله médicale Pediatrics منتشر شده است، تبلت‌ها مسبب کاهش کیفیت خواب در کودکان هستند.نتایج بررسی‌ها نشان داده کودکانی که با تبلت بازی می‌کنند، ۲۱ دقیقه کمتر از کودکان هم سن و سال خود می‌خوابند. محققان دانشگاه کالیفرنیا آمریکا تاکید می‌کنند جای تبلت در رخت خواب کوکان نیست و این وسایل الکترونیکی به شدت بر کیفیت خواب کودکان اثر منفی می‌گذارند. محققان برای اثبات این ادعا ۲۰۴۸ کودک ۹ تا ۱۱ ساله را زیر نظر گرفتند

و متوجه شدند کودکانی که از تبلت استفاده می‌کنند بیش از سایر کودکان نیمه شب از خواب می‌پرند و همین مسئله کیفیت خواب را در آنها کاهش می‌دهد. در این تحقیق غیر از تبلت، تلویزیون نیز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد کودکانی که در اتاق خود تلویزیون نگاه می‌کنند تا به خواب روند، ۱۸ دقیقه کمتر از کودکان هم سن خود می‌خوابند.

به گفته متخصصان، خواب کمتر با کیفیت پایین‌تر باعث عقب ماندگی‌های تحصیل و مشکلات رفتاری می‌شود و حتی احتمال بروز چاقی و ضعف سیستم ایمنی را بالا می‌برد. تحقیق دیگری که پیش از این در مجله Proceedings of theNational Academy of Sciences. منتشر شده بود، نشان داد استفاده از تبلت بر کیفیت خواب بزرگسالان نیز اثر منفی می‌گذارد. بر‌اساس تحقیقات پژوهشگران بیمارستان زنان بریگهام بوستون،میزان ترشح ملاتونین در بدن کسانی که از کتاب‌های الکترونیکی حین خواب استفاده می‌کنند کاهش می‌یابد واین افراد در مقایسه با کسانی که کتاب‌های چاپی می‌خوانند میزان خواب کمتری دارند. به گفته محققان، نور آبی با طول موج کوتاه که از این دستگاه‌ها ساطع می‌شود روی ضربان قلب و ترشح هورمونهای خواب اثر منفی می‌گذارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.