افراد مشهوری که با وجود نقص جسمی توانستند موفق شوند + عکس

افراد موفقی که نقص عضو و جسمانی دارند

بیشتر ما به جای این که خودمون برای رسیدن به اهدافمون تلاش کنیم دیگران را برای عدم موفقیت هامون مقصر می دونیم و این باعث تاسفه. کسانی در دنیا هستن که حتی با نقص جسمی تونستن خودشون رو به دنیا ثابت کنن و به موفقیت های چشمگیری برسن. پس وظیفه ما تلاش کردنه و حتی نقص جسمی هم نباید بتونه جلوی پیشرفت مون رو بگیره.

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ

هاوکینگ در سن ۲۱ سالگی فلج شد و به تشخیص پزشکان این جوان فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد تنها دو سال و نیم دیگر می توانست زنده بماند. او حتی قادر به حرکت دادن دست هایش نبود اما با این وجود استیون نه تنها مطالعه را کنار نگذاشت بلکه تصمیم گرفت معروف ترین فیزیکدان نظری و مروج علم در عصر خود باشد. این دانشمند در سال ۱۹۸۵ توانایی حرف زدن را از دست داد اما باز هم ناتوانی جسمی نتوانست مانعی در راه کسب موفقیت های او باشد.

پیتر دینکلیج

پیتر دینکلیج
پیتر دینکلیج

پیتر دینکلیج بازیگر فیلم های بازی تخت، افسانه نارنیا و ایکس من ثابت کرده است که جذابیت، استعداد و سخت کوشی بسیار مهم تر از داشتن قد بلند است. پیتر با بیماری آکندروپلازی که یک بیماری ارثی است به دنیا آمده که منجر به کوتاهی قد او شده است. پیتر از این که کوتاه قد نامیده شود هیچ مقاومتی از خود نشان نمی دهد و حتی خودش این موضوع را به شوخی گرفته و می گوید: من فکر می کنم مادرم زمان بارداری مورد هجوم یک نیروی هسته ای قرار گرفته است.

سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه
سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه به دلیل اشتباه پزشکان در هنگام تولد دچار مشکل عصبی یا نوعی معلولیت در صورتش می شود و قسمت پایین چپ صورت فلج می شود و این مشکل تا حدودی در حرف زدن او نیز تاثیرگذار بوده است. تمام این مشکلات استالونه را از موفقیت نتوانسته بازدارد و او توانست به عنوان بازیگر سرشناس در بیشتر از ۵۰ فیلم از جمله فیلم های راکی، رامبو و بی مصرف ها نقش ایفا کند. او توانست در این فیلم ها به شهرت بین المللی برسد و برنده جوایز اسکار شود.

جیمی بروئر

جیمی بروئر
جیمی بروئر

جیمی بروئر بازیگر و مدل با وجود سندروم داون توانسته است مهمترین بازگیر مجموعه تلویزیونی داستان های ترسناک آمریکایی شود. او اولین زنی است که با وجود این بیماری ژنتیکی توانسته است به کت واک در هفته مد نیویورک ۲۰۱۵ راه پیدا کند. بروئر می گوید: از زنان می خواهم به چیزی که من هستم نگاهی بیندازند و به خودشان بگویند که تمام این چیزها برای آن ها نیز دسترس پذیر است. هیچ وقت نخواهید آن چیزی که هستید را مخفی کنید.

فارست ویتاکر

فارست ویتاکر
فارست ویتاکر

پتوز مادرزادی (افتادگی پلک) نتوانسته است ویتاکر را از کسب موفقیت در رشته بازیگری باز دارد. او به عنوان بهترین بازیگر جایزه اسکار دریافت کرده است و بعلاوه برنده جوایز گلدن گلوب، امی و بفتا نیز شده است. به گفته منتقدان این مشکل چهره فارست را مرموزتر کرده است.

آر جی میته

آر جی میته
آر جی میته

میته در دوران کودکی دچار فلج مغزی شده است. او در فیلم برکینگ بد نقش پسر والتر وایت را ایفا کرده است که از بیماری فلج مغزی رنج می برد. آرجی میته به مردمی که از مشکلات جسمی رنج می برند کمک می کند و نماینده کمپین “گنجاندن انسان های ناتوان در هنر و رسانه” شده است.

مارلی ماتلین

مارلی ماتلین
مارلی ماتلین

مارلی ماتلین تنها بازیگر ناشنوایی ست که موفق به کسب جایزه اسکار شده است. او این جایزه را به دلیل اجرای خوبی که در فیلم Children of a Lesser God داشته دریافت کرده است. او همچنین در مجموعه های تلویزیونی Desperate Housewives، Body Parts، My Name is Earl و Switched at Birth نیز بازی کرده است.

نیک ویجیک

نیک ویجیک
نیک ویجیک

این مرد با مشکل ژنتیکی کمیابی به نام سندروم تترا آملیا به دنیا آمده است اما توانسته است الهام بخش میلیون ها نفر در دنیا شود. او نه تنها توانسته تشکیل خانواده ای شاد بدهد بلکه چندین کتاب نیز نوشته است که به ما یاد می دهد هیچ چیز غیرممکن نیست و تنها موانع همان چیزهایی هستند که خودمان سر راهمان قرار می دهیم. اکنون ویجیک به عنوان یک سخنران انگیزشی به دیگران در پیدا کردن مسیر درست زندگی کمک می کند. / بدونیم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *