افراد کم خون استیک با سس بالزامیک مصرف کنند!

افراد کم خون استیک با سس بالزامیک مصرف کنند!

آموزش پخت استیک با سس بالزامیک

استیک ها غذاهای بسیار خوشمزه و مقوی می باشد استیک ها با انواع سس ها سرو می شود در مطلب زیر طرز تهیه استیک با سس بالزامیک را برایتان قرار داده ایم این غذا ویژه افراد کم خون می باشد.

دستور آشپزی امروز ما به طرز تهیه استیک با سس بالزامیک اختصاص دارد که غذایی با کالری متوسط است و می‌تواند گزینه مناسبی برای ناهار افراد مبتلا به کم‌خونی باشد. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به یک‌سوم فنجان سرکه بالزامیک، ۲ عدد انجیر خشک خردشده، ۴۵۰ گرم فیله گوساله استیکی،

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، مقداری فلفل و یک‌سوم فنجان سبزیجات بخارپز دلخواه به‌همراه سیر و کمی پنیر خامه‌ای برای تزئین نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا هم کافی است که ابتدا سرکه بالزامیک، نمک، فلفل و انجیرها را با یکدیگر میکس کنید و مایه حاصل از آن را روی استیک بریزید و گوشت‌های طعم‌دار را ۶ ساعت داخل یخچال بگذارید.

تابه نچسبی را روی گاز قرار دهید و کمی سطح آن را چرب کنید. هر طرف فیله‌های استیکی که کاملا نازک برش داده‌اید را حدود ۵ دقیقه در تابه تفت بدهید. پنیر را هم کمی حرارت بدهید و به‌همراه فیله‌های سرخ‌شده و سبزیجات بخارپز، سرو کنید.

هر وعده از این غذا حاوی ارزش تغذیه‌ای زیر است: ۲۲۶ کیلوکالری انرژی ۱۳ گرم چربی ۶۵ میلی‌گرم کلسترول ۲ گرم کربوهیدرات ۲۴ گرم پروتئین ۳۲۸ میلی‌گرم سدیم ۳۰۵ میلی‌گرم پتاسیم ۳۷ درصد سلنیوم ۲۷ درصد روی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *