افراد کم مو و همراه داشتن شانه

افراد کم مو و همراه داشتن شانه

زیبایی ظاهری برای مردانی که موی کم پشتی دارند بسیار حائز اهمیت است، اگر کمی به این افراد دقت کنید متوجه خواهید شد که دائما موهای خود را شانه میزنند، شانه را همیشه به همراه دارند و نگران برهم خوردن موهایشان می باشند، می خواهیم این رفتار را از دیدگاه روانشناسان بررسی کنیم.

می‌دانستید افراد آنچه را که ندارند بیشتر جستجو می‌کنند؟ چند سال پیش در یک بررسی از اساتید دانشگاه سوال شد شانه همراهشان دارند یا خیر و نتایج نشان داد اتفاقا کسانی که موی کم پشت‌تری داشتند یا دچار طاسی بودند شانه همراه داشتند و کسانی که موهای پرتری داشتند اصلا به فکر داشتن شانه همراه نبودند. این موضوع نشان می‌دهد افراد وقتی چیزی را از دست می‌دهند بیشتر درگیر آن می‌شوند و بیشتر به نداشته‌ هایشان فکر می‌کنند.

در مورد خانم‌ها هم این موضوع صدق می‌کند. کسانی که زیبایی نسبی دارند و نسبت به آن احساس رضایت می‌کنند و اعتماد به نفس دارند کمتر به فکر استفاده از لوازم آرایشی هستند اما خانم‌هایی که اعتماد به نفس پایین‌تری دارند یا دل مشغولی بیشتری نسبت به ظاهر خود دارند بیشتر ارایش می‌کنند تا دیگران را به خود جلب کنند.

در روانشناسی بحثی داریم در مورد اختلال شخصیت هیستریانیک. کسانی که خاص‌تر و تند آرایش می‌کنند در حوزه افراد مبتلا به این اختلال شخصیتی قرار می‌گیرند. در جامعه جنس مخالف به این افراد بیشتر توجه می‌کند و همین موضوع باعث تقویت این رفتار دراین افراد می‌شود. بسیاری از افراد می‌گویند آرایش می‌کنیم تا خود را زیباتر نشان دهیم و این عیب نیست چون خداوند زیبایی را دوست دارد اما باید بپذیریم که زیبایی اندیشه در درجه نخست و زیبایی فطری بعد از آن قابل توجه‌تر است و زیبایی مصنوعی در دراز مدت می‌تواند باعث مشکلات جسمی و روانی شود. متاسفانه بررسی‌ها نشان داده زنانی که توجه بیشتری به ظاهر و آرایش خود دارند بیش از دیگر زنان در زندگی زناشویی به سمت طلاق گرایش پیدا می‌کنند.

در کل به خانم‌ها توصیه می‌کنیم در خارج از خانه تا جای ممکن زیبایی طبیعی خود را حفظ کنند و در خانه برای همسر از حداقل لوازم آرایش استفاده کنند تا کمی متفاوت باشند.متاسفانه در جامعه ما موضوع بر عکس است یعنی خانم‌ها در خارج از خانه آرایش غلیظ دارند و در خانه و جلوی همسرشان به بهانه اینکه باید پوستمان استراحت کند بدون آرایش هستند و این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از آقایان و دلزدگی آنها می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *