افزایش بیماری التهابی روده با اختلال اضطرابی

افزایش بیماری التهابی روده با اختلال اضطرابی

از عوارض و تاثیرات منفی افسردگی و اختلال اضطرابی بر بدن مبتلایان چه میدانید؟ بیماری روده التهابی  با اختلال های روانی شدت پیدا خواهد کرد. برای پیشگیری از پیشرفت این عارضه بهتر است به سرعت به درمان افسردگی خود بپردازید.

مطالعه اخیر محققان دانشگاه یورک در انگلستان نشان می‌دهد که افسردگی و اختلال اضطرابی می‌توانند فاصله بین بروز مشکلات ناشی از بیماری التهابی روده (IBS) را برای بعضی افراد کوتاه‌تر کنند. این محققان اعلام کردند که از ۱۲ مطالعه‌ای که در این زمینه انجام شده است، ۷ مورد روی ارتباط بین افسردگی و اختلال اضطرابی با بیماری التهابی روده تاکید می‌کنند،اما ۵ مورد از مطالعات هم چنین ارتباطی را نشان نمی‌دهند. این مطالعه جدید، دلایل پزشکی کافی برای ارتباط بین این بیماری‌ها را ارائه نمی‌کند، اما محققان می‌گویند که افراد افسرده کمتر به دنبال برنامه‌های درمانی بیماری روده التهابی می‌روند و کمتر فرآیند درمان این بیماری را جدی می‌گیرند.

براساس نتایج این مطالعه، افسردگی بیشتر از اختلال اضطرابی،باعث بروز مشکلات ناشی از بیماری التهابی روده می‌شود. نتایج نهایی نشان می‌دهد که پزشکان باید دقت بیشتری نسبت به افراد مبتلا به بیماری التهابی روده داشته باشند و احتمال اختلال‌های روانی رایج را بررسی کنند و در صورت نیاز افراد را به روان‌پزشکان ارجاع دهند تا فرآیند درمان را سریع‌تر طی کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *