افزایش خطر سکته مغزی با اختلالات خواب

افزایش خطر سکته مغزی با اختلالات خواب

افرادی که اززیاد می خوابند بیشتر از دیگران در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند، این عارضه با کم خوابی و پرخوابی ما در طول شبانه روز شدت پیدا خواهد کرد، بررسی های محققان در این زمینه ثابت کرده است برای پیشگیری از سکته باید خواب متعادل و منظم داشته باشیم.

محققان می‌گویند بیش از ۸ ساعت خوابیدن در طول شب در افراد بالای ۶۰ سال خطرناک است و احتمال سکته مغزی را افزایش می‌دهد. محققان دانشگاه کامبریج و وارویک انگلیس پس از مطالعه و بررسی‌های فراوان اعلام کردند افراد بالای ۶۰ سالی که بیش از ۸ ساعت در شب می‌خوابند در مقایسه با افرادی که بین ۶ تا ۸ ساعت می‌خوابند ۴۶ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سکته‌های مغزی هستند.

محققان برای اثبات این موضوع ۹۶۰۰ داوطلب را زیر نظر گرفتند و از میزان خواب، سن و سبک زندگی و میزان مصرف دخانیات و زمینه خانوادگی ابتلا به سکته مغزی پرسیدند. از میان ۹۶۹۲ داوطلب شرکت کننده در این تحقیق در طول سال ۳۴۶ نفر سکته مغزی و ۶۷ نفر به این دلیل فوت کردند. بررسی‌های بیشتر نشان داد اکثر افرادی که دچار سکته شدند افرادبالای ۶۳ سالی بودند که پر‌خواب محسوب می‌شدند و زنان در مقایسه با مردان بیشتر مورد تهدید بودند. پیش از این تحقیقی در مورد افرادی که کم می‌خوابند نیز انجام شده بود. بر اساس این تحقیق در کسانی که کم‌خواب هستند یعنی کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند نیز احتمال سکته مغزی بالای ۱۸ درصد است. به نظر می‌رسد در کنار تغذیه متعادل و ورزش، داشتن خواب کافی در طول شب به پیشگیری از سکته در سالمندان کمک می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *