افزایش سایز دور کمر اطفال با نشستن پای تلویزیون

افزایش سایز دور کمر اطفال با نشستن پای تلویزیون

نشستن پای تلویزیون پای تلویزیون می تواند عوارض جانبی زیادی برای سلامتی کودکان دربر داشته باشد، بهتر است بدانید دیابت نوع ۲ با تماشای بیش از حد تلویزیون در سنین پایین پدید خواهد آمد، سعی کنید هر یک ساعت یک بارتماشای تلویزیون فرزندتان را به تحرک و جابجایی وادارید.

محققان هشدار داده‌اند تعداد ساعاتی که کودکان پای تلویزیون صرف می‌کنند همچنین سایز دور کمر کودکان افزایش یافته و به همین دلیل لازم است هر ۳۰ دقیقه یکبار کودک از مقابل تلویزیون برخیزد و کمی راه برود. پژوهشگران آمریکایی مرکز National Institute of Child Health and Human Development (NICHD) در آزمایشی ۲۸ کودک ۷ تا ۱۱ ساله را زیر نظر گرفتند.

به مدت ۲ روز کودکان می‌توانستند به هر میزان که می‌خواهند تلویزیون نگاه کنند. برخی از کودکان باید هر ۳۰ دقیقه یکبار ۳ دقیقه روی تردمیل راه می‌رفتند. بعد از ۲ روز، قند خون این کودکان اندازه گیری شد و بررسی‌ها نشان داد کودکانی که راه می‌رفتند در مقایسه با کودکانی که تمام وقتشان را روی کاناپه گذراندند میزان قند خون طبیعی‌تری داشتند. به گفته متخصصان نشستن‌های طولانی مدت مخصوصا بعد از صرف غذا سبب ضعف عضلانی شده و به مروز جذب قند توسط سلولها را کاهش می‌دهد. در نتیجه بدن انسولین بیشتری تولید می‌کند و در نهایت فرد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می‌گیرد. متخصصان به والدین هشدار داده‌اند عواقب زیاد نشستن پای رایانه و تلویزیون کودکان را جدی بگیرند و از این وسایل به عنوان پرستار بچه استفاده نکنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *