افزایش طول عمر با کمی ورزش

افزایش طول عمر با کمی ورزش

ورزش هر چقدر هم که کم باشد می تواند به طول عمر شما بیافزاید سعی کنید تحرک و فعالیت خود را ترک نکنید و از یکجانشینی بپرهیزید. انواع امراض قندی و بیماری‌های قلبی و عروقی یا سرطان را با ورزش از خود دور کنید.

ورزش، یکی از کارهایی است که معمولا از آن به عنوان افزایش دهنده طول عمر یاد می‌کنند. بر اساس تحقیقی که به تازگی منتشر شده است، حتی ورزش کردن کمتر از میزان توصیه شده هم می‌تواند باعث طول عمر افراد شود.ورزش و فعالیت بدنی حتی به صورت آرام، مزایایی بسیار اساسی اما بلندمدت دارد.

در طول سالیان دراز، افرادی که کمتر از میزان توصیه شده فعالیت‌ فیزیکی داشتند، همچنان در مقایسه با کسانی که هیچ فعالیتی نداشتند، در معرض خطر کمتر مرگ قرار می‌گرفتند. این موضوع نکته‌ای است که اخیرا از تجزیه و تحلیل شش مطالعه دیگر مجددا بر آن تاکید شده است.هانا آرم، سرپرست تیم تحقیقاتی موسسه ملی سرطان در مریلند، می‌گوید:

«یافته‌های ما تاییدکننده اصول راهنمای فعالیت فیزیکی برای آمریکاییان در سال ۲۰۰۸ است که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت زیاد در هفته را برای دستیابی به منافع قابل‌توجه از لحاظ سلامت را توصیه کرده است و بر اساس آن با انجام بیش از دو برابر این میزان حداقل توصیه‌شده منافع اضافی برای افراد به دست می‌آید.»

محققان با تلفیق داده‌های بیش از ۶۶۰ هزار مرد و زن در آمریکا و اروپا از مطالعات قبلی به این نتیجه تازه رسیده‌اند. نیمی از مطالعات بیش از ۱۴ سال شرکت‌کنندگان را دنبال کرده بود. در مجموع ۱۱۶ هزار ۶۸۶ مورد در این پژوهش به ثبت رسید.بر اساس گزارش منتشر شده، افرادی که فعالیت‌های فیزیکی‌شان کمتر از میزان توصیه شده بود نیز نسبت به آنهایی که هیچ فعالیتی ندارند، همچنان ۲۰ درصد کمتر از در معرض خطر مرگ قرار دارند.

همچنین بر اساس این مطالعه، آنهایی که یک یا دو برابر حداقل میزان توصیه شده ورزش می‌کنند،۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ هستند و کسانی که دو یا سه برابر حداقل میزان توصیه شده ورزش می‌کنند، ۳۷ درصد کمتر در خطر مرگ و میر هستند.براساس این بررسی به نظر می‌رسید که روند کاهش بیشتر میزان مرگ و میر در هنگام رسیدن میزان فعالیت فیزیکی به سه تا پنج برابر حداقل میزان توصیه شده (معادل هفت ساعت پیاده‌روی یا ۲ ساعت ۱۵ دقیقه دویدن در هفته ) متوقف می‌شد. در عین حال شواهدی وجود ندارد که حتی ورزش کردن حتی در حد ۱۰ برابر حداقل میزان توصیه شده آسیبی به شما برساند.نتایج هنگامی که گروه تحقیقاتی مرگ و میر به هر دلیلی یا مرگ و میر به طور خاص ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی یا سرطان آنالیز کردند، یکسان بود.

به هر حال نتیجه کلی که این پژوهش بر این نکته تاکید دارد که انجام بعضی از ورزش‌ها بهتر از ورزش نکردن است.
به گفته مانینی، یکی از اعضای گروه تحقیقاتی، انجام مقدار بسیاری کمی ورزش می‌تواند ۲۰ درصد میزان مرگ و میر را در این افراد کاهش دهد.

تنها یک ساعت پیاده‌روی سریع یا سی دقیقه آهسته دویدن یا دوچرخه سواری در هفته کافی است که شما در دسته اول قرار بگیرید و از گروه افرادی «غیرفعال» بیرون بیایید. بر اساس یافته‌های این مطالعه میزان ورزش و نه شدت آن است که از لحاظ افزایش طول عمر سودمندی دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.