افسردگی دوران بارداری چه عواقبی بدنبال دارد؟

افسردگی دوران بارداری چه عواقبی بدنبال دارد؟

افسردگی بارداری چه خطراتی بهمراه دارد؟

طی تحقیقات و مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران و محققین به این نتیجه رسیده اند که مادران بارداری که در دوران بارداری خود دچار افسردگی بوده اند فرزندان این بیماران دچار اختلالات خلقی شده اند.

بنا بر تحقیقی که در مجلۀ JAMA Psychiatry به چاپ رسیده است ، خانم هایی که در دوران بارداری از افسردگی رنج می برند کودکانشان در دوران نوجوانی بیشتر در معرض افسردگی خواهند بود. این نوع کودکان در مقایسه با کودکانی که مادرشان مبتلا به افسردگی نبوده است ۱.۵ بار بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی بوده اند.

دکتر ربکا ام. پیرسون و همکارانش از دانشگاه بریستول بریتانیا بر روی بیش از ۴۵۰۰ بیمار مبتلا به افسردگی و کودکانشان این تحقیق را انجام داده اند.نتایج این تحقیق بیان داشت که این دست از کودکان در مقایسه با دیگر کودکان وقتی که به سن ۱۸ سالگی می رسند بطور متوسط ۱.۵ بار بیشتر در معرض افسردگی هستند.

دکتر پیرسون می گوید که نتایج فیزیولوژیکی حاصله از افسردگی مادر می تواند از جفت عبور کند و رشد مغز جنین را تحت تأثیر قرار دهد.او به وبسایت Healthline گفته است که نتایج این تحقیق بر اساس رویکرد اجتماع محور است به این معنا که نتایج این تحقیق بر گرفته از اجتماعی از زنان باردار افسرده است و در نتیجه ممکن است در کودک یک مادر باردار افسرده اختلال خلقی بسیار اندکی یافت شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *