اقدامات اولیه هنگام گزیدگی سگ‌ها

اقدامات اولیه هنگام گزیدگی سگ‌ها

گاهی اوقات سگ های خیابانی و وحشی برای مسافرین دردسرساز خواهند شد. گزیدگی سگ‌ها پیامدهای خطرناکی برای سلامتی ما در بر خواهدداشت اگر این سگ ها بیماری هاری داشته باشند به سرعت باعث مرگ فردی خواهند شد که به وی حمله کرده اند.

گزیدگی سگ‌ها نه‌تنها آسیب‌های شدیدی به انسان‌ها وارد می‌کند، بلکه می‌تواند بیماری‌های خطرناکی مانند کزاز یا حتی هاری را نیز به انسان‌ها انتقال بدهد. هاری می‌تواند از راه‌های مختلفی به بدن انسان‌ها وارد شود، اما احتمال این اتفاق از طریق سگ‌های آلوده بسیار بیشتر است. هاری،‌ در صورت درمان نشدن، همیشه به مرگ منجر می‌شود.

در سفرها هرگز سعی نکنید که سگ‌ها و گربه‌ها را لمس کنید یا به آن‌ها ضربه بزنید. به‌علاوه، از تماس با خفاش، شغال، روباه و همه حیوانات وحشی دیگر خودداری کنید. حیوانات وحشی‌ای که به‌طرز غیرعادی و عجیبی آرام به نظر می‌رسند، احتمالا درحال مرگ به‌علت بیماری هاری هستند. بنابراین، سعی نکنید که این حیوانات را نجات بدهید.

در صورت مواجه شدن با گاز گرفتگی حیوانات وحشی در سفر و احتمال ابتلا به هاری، درمان‌های فوری و اقدامات لازم زیر باید سریعا انجام شوند: زخم باید با کمک آب و صابون یا مواد شوینده دیگر کاملا پاک‌سازی شود و حداقل ۵ دقیقه در معرض تماس با آب روان قرار بگیرد. در ادامه باید

از ضدعفونی‌کننده‌هایی مانند یُد، الکل یا کلرهگزیدین استفاده کنید. بعد هرچه سریع‌تر به نزدیک‌ترین درمانگاه یا بیمارستان بروید. مسافرانی که هیچ وقت واکسن هاری نزده‌اند، در صورت مواجه شدن با گازگرفته شدن توسط سگ‌ها باید در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده، این واکسن را به تزریق کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *