املت گوجه کبابی را با کباب کردن گوجه ها خوشمزه تر کنید!

املت گوجه کبابی را با کباب کردن گوجه ها خوشمزه تر کنید!

املت گوجه کبابی را با این روش درست کنید!

معمولا کبابی کردن گوجه طرفداران بسیار زیادی دارد شما در غذاهایی که گوجه دارد میتوانید آنرا کبابی کنید. املت گوجه کبابی عنوان غذای زیر است که شما میتوانید با کبابی کردن گوجه آن طعم فوق العاده ای به این املت دهید.

با تهیه املت همگان آشنایند. کبابی کردن گوجه هم به مهارت خاصی نیاز ندارد. ترکیب این دو، غذایی پیش رویتان می‌گذارد که هم آسان تهیه می‌شود هم سریع. مقادیر موادش هم به خودتان بستگی دارد.

مواد لازم :
گوجه فرنگی
تخم مرغ
نمک
فلفل
روغن زیتون

طرز تهیه املت گوجه کبابی  :
سر گوجه فرنگی‌ها را جدا کنید و درون گوجه‌ها را خالی کنید اما تا حدی که تخم‌های گوجه فرنگی خارج شود و گوشت ان باقی بماند.
درون گوجه‌ها نمک و فلفل بپاشید، کف سینی فر را چرب کنید سپس گوجه‌ها را کف ان بچینید و درون هر گوجه ۱ دانه تخم مرغ بشکنید.
سینی را درون فر قرار دهید و اجازه دهید با حرارت فر گوجه‌ها کبابی و نرم شوند و تخم مرغ‌ها بپزند، پس از اماده شدن سینی را از فر خارج کنید و مقداری روغن زیتون یا کره روی تخم‌ها بریزید و بهمراه نان سرو کنید.

خواص گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیک یا بتا کاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی نیز هست.

گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌کننده ضعف و خستگی، تقویت‌کننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌کنند. در ضمن گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است. در ضمن با توجه به اینکه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *