انزوا و خستگی علت افسردگی در زوجین

انزوا و خستگی علت افسردگی در زوجین

علت افسردگی در زوج های جوان چیست؟

در مطلب زیر نکاتی در مورد افسردگی افراد متاهل علت مبتلا شدن این افراد به افسردگی مزمن گذاشته شده است. شاید فهمیدن علت افسردگی افراد متاهل کار بسیار سختی باشد و یا حتی دلیل موجهی نداشته باشد.

با وجود شیوع افسردگی در زمانه ما، هنوز هم تشخیص علائم اصلی این بیماری برای بسیاری از افراد سخت است. حتی افراد متاهل هم به‌سختی می‌توانند علائم افسردگی را در همسرشان تشخیص بدهند. با توجه به همین وضعیت، با نشانه‌های مهم افسردگی در افراد متاهل آشنا می‌شویم.

انزوا افراد افسرده همواره تمایل دارند به این‌که تنها باشند، چون هر کاری در زندگی برای آنان به تقلای طاقت‌فرسایی نیاز دارد و آنان هم به‌خاطر همین مساله از دیگران خجالت می‌کشند. اگر همسر شما همیشه به‌عنوان یک فرد اجتماعی شناخته می‌شده است، اما حالا می‌بینید که ناگهان به سمت انزوا تمایل پیدا کرده و به‌سمت فعالیت‌های انفرادی فرار می‌کند،

این وضعیت می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلای او به افسردگی باشد. نشانه‌های کناره‌گیری از اجتماع و انزوا می‌توانند شامل چنین مواردی باشند: زیاد خوابیدن و تماشای بیش از حد تلویزیون. البته همه الگوهای فراری که نامتعارف به نظر می‌رسند، می‌توانند در گروه همین نشانه‌ها قرار بگیرند.

خستگی افسردگی واقعا خستگی می‌آورد. افراد مبتلا به افسردگی برای انجام دادن کارهای روزمره به انرژی بسیار زیادی نیاز دارند که برای دیگران واقعا غیرعادی به نظر می‌رسد. انجام دادن بعضی از کارها برای آنان مانند بالا بردن یک تخته‌سنگ از تپه است! این نوع از خستگی می‌تواند به‌علت تغییر در الگوهای خواب نیز به‌وجود بیاید که معمولا با افسردگی ارتباط دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *