انگشت شکستن ناشی از چه مشکلی در بدن می باشد؟

انگشت شکستن ناشی از چه مشکلی در بدن می باشد؟

انگشت شکستن نشانه چیست؟

معمولا در بعضی عادت شکستن انگشت در افراد وجود دارد که این ایجاد صدا از کجا می آید. در مطلب زیر به جواب این سوال اشاره شده است امیدواریم که از این مطلب لذت ببرید.

محققان می‌گویند توانستند به اثبات برسانند صدایی که حین انگشت شکستن به گوش می‌رسد مربوط به چیست؟ در اواخر سال‌های دهه ۴۰ میلادی فرضیه‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه این صدا ناشی از ترکیدن حباب‌هایی است که در مایع سینوویال مفصلی وجود دارد و عکس‌های که اخیرا گرفته شده این موضوع را اثبات می‌کند.

شکستن انگشتان رفتاری شایع بین مردم است که دلیل بروز آن استرس یا عصبی بودن است. محققان کانادایی دانشگاه آلبرتا به کمک MRI توانسته‌اند دلیل بروز صداهایی که هنگام شکستن انگشتان به گوش می‌رسد را شناسایی کنند. به گفته این محققان به وجود آمدن حباب‌ها در مایع سینوویال مفصل عامل این صداهاست.

در سال ۱۹۴۷ نیز دانشمندان به کمک اشعه X متوجه شده بودند که دلیل بروز این صداها چیست ولی در سال ۱۹۷۰ این تئوری زیر سوال رفت. این بار مجدد محققان کانادایی اثبات کردند دلیل صدایی که با شکستن انگشتان شنیده می‌شود ترکیدن حباب‌هایی است که با باز شدن مفاصل

از هم در حفره‌ای که مملو از مایع روان مفصلی است بروز می‌کند. وقتی استخوان‌ها از هم فاصله می‌گیرند مایع نمی‌تواند فضای میانی را پر کند و حبابی از گاز به وجود می‌آید. شکستن انگشتان به از بین رفتن این حباب‌ها کمک می‌کند و برای سلامت مفاصل خوب است.

اگر موقع صدا دادن مفصل، درد هم داشتید، نشان دهنده وجود یک مشکل پزشکی در بدن است و باید به پزشک مراجعه کنید.

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که موقع خم کردن زانویتان، مفصل آن صدا دهد؟ هم چنین موقع شکستن انگشتان دست نیز چنین صدایی را می شنوید.

وقتی شما انگشتان خود را می شکنید، چه چیزی باعث ایجاد صدا می شود؟

مفاصل بند انگشتان دست، زانو، قوزک پا، کمر و گردن موقع به اصطلاح شکستن، صدا می دهند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *