مردان سیگاری و ابتلا به سرطان پروستات

مردان سیگاری و ابتلا به سرطان پروستات

افراد سیگاری بهتر است بدانند بیشتر از دیگران درمعرض ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. دخانیات عاملی برای شدت یافتن و عود سرطان پروستات در مردان به شمار می رود؛ همچنین مشکلات جنسی و مشکلات ادراری نیز سلامتی مردان سیگاری را تهدید خواهد کرد.

محققان می‌گویند احتمال ابتلای سیگاری‌ها و کسانی که سیگار را ترک کرده‌اند به سرطان پروستات ۲ برابر افرادی است که هرگز سیگار نکشیده‌‌اند. بر اساس تحقیقی که در مجله European Urology منتشر شده است محققان دانشگاه وین در اتریش برای اثبات این قضیه به مدت ۲۳ ماه ۶۵۳۸ بیمار را که به بزرگی پروستات دچار شده بودندو به دلیل ابتلا به سرطان پروستات تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند زیر نظر گرفتند در میان این افراد ۲۲۳۸ نفر هرگز سیگار نکشیده بودند. بررسی‌های بیشتر نشان داد دخانیات می‌‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را ۲ برابر کند و در کسانی که طی ۱۰ سال گذشته سیگار را ترک کرده‌اند این احتمال همچنان وجود دارد.

با این حال متخصصان تاکید دارند که هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست. سرطان پروستات شایع‌ترین نوع سرطان در میان مردان و چهارمین دلیل مرگ و میر است. از جمله علائم ابتلا به این سرطان می‌توان به تکرر ادرار، بروز اختلال در ادرار کردن، درد در مثانه، درد هنگام نعوظ و اختلالات انزالی اشاره کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *