اهمیت ترک سیگار در مبتلایان به اچ آی وی

اهمیت ترک سیگار در مبتلایان به اچ آی وی

مبتلایان به اچ آی وی بهتر است هرچه زودتر اقدام به ترک سیگار کنند و از عوارض کشنده دخانیات برای بیماریشان اطلاع پیدا کنند، محققین در زمینه استعمال دخانیات به مبتلایان به ایدز هشدار داده اند؛ بهتر است برای پیشگیری از شدت یافتن بیماریشان دخانیات را ترک کنند.

اگر ایدز دارید فورا باید سیگار را ترک کنید زیرا ویروس HIV به شدت می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و سرطان باشد و همنشینی سیگار و این ویروس اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. محققان آژانس ملی تحقیقات ایدز و هپاتیت فرانسه اعلام کردند افزایش مصرف سیگار درمیان مبتلایان به ایدز در فرانسه ۵۰ تا ۶۰ درصد است درحالی که این امار در جمعیت عادی برابر با ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

این آمار بسیار نگران کننده است اما محققان در کنار این خبر بد خبر خوشی برای وابستگان به سیگار دارند. پژوهشگران بعد از تحقیق روی ۲۴۸ بیمار مبتلا به ایدز که سیگاری بودند یا تمایل به ترک سیگار داشتند اعلام کردند داروی varénicline می‌تواندبه ترک سیگار در این بیماران کمک کند. در این بررسی داوطلبان به دو دسته تقسیم شدند.

گروهی دارو و گروهی دارو‌نما مصرف کردند. بعد از ۴۸ هفته نتایج بررسی‌ها نشان داد مصرف دارو به ترک ۱۷.۶ درصد سیگاری‌ها کمک می‌کند در حالی که تعداد افرادی که با دارو نما سیگار را ترک کردند تنها ۷.۲ درصد بود


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *