اهمیت تهیه محصولات خوراکی کم چرب برای سلامتی

اهمیت تهیه محصولات خوراکی کم چرب برای سلامتی

سعی کنید از هر محصول خوراکی نوع کم چرب آن را تهیه کنید به عنوان مثال چیپس سیب زمینی گیاهی را انتخاب کنید و کره بادام زمینی کم چرب را برای صبحانه خود تهیه کنید چون حتی همین محصولات سالم و کم چرب نیز کالری بالایی دارند و می توانند باعث چاقی شما شوند.

برخی کره بادام زمینی را بر روی نان تست مالیده و به عنوان صبحانه میل می‌کنند و برخی در خمیر کیک و کلوچه از آن استفاده می‌کنند، به هر شکلی که استفاده شود غذای بسیار جذاب و پرطرفداری است که اگر یک‌بار آن را خریداری کنید، بعدازآن همیشه یک بسته کره بادام‌زمینی در آشپزخانه خود خواهید داشت.

همانند بسیاری از کره‌های مغزهای گیاهی، کره بادام‌زمینی نیز حاوی چربی و کالری بسیار بالایی است (حدود ۹۰ کالری و ۱۶ گرم چربی در هر ۲قاشق غذاخوری). خبر خوب این است که با خوردن ۲ قاشق کره بادام‌زمینی علاوه بر دریافت ۱۹۰ کالری، مقدار بسیاری زیادی مواد مغذی نیز دریافت می‌کنید. مغزها و کره‌های آن‌ها منبع بسیار خوبی برای پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی هستند.

بعضی‌ها فکر می‌کنند وقتی که کلمه گیاهی روی بسته‌بندی چیپس‌های گیاهی چاپ می‌شود، یعنی میان‌وعده سالمی نسبت به چیپس‌های سیب‌زمینی معمولی می‌خورند. اما حقیقت این است که این چیپس‌ها از آرد گیاهی ساخته شده است و اصلا هیچ سبزی واقعی درون آن‌ها وجود ندارد!این محصولات چربی و کالری خیلی زیادی به‌اندازه چیپس‌های معمولی دارند و حتی سدیم‌شان بیشتر است. حتی چیپس‌های گیاهی از نظر قیمت، تا ۳۰ درصد گران‌تر از چیپس‌های معمولی هستند.

وقتی روی بعضی محصولات مثل کره بادام‌زمینی نوشته می‌شود که کم‌چرب هستند، معنایش این نیست که می‌توانید در هر وعده مصرفی، مقدار زیادتری از آن محصول استفاده کنید. وقتی چربی کره بادام‌زمینی برداشته می‌شود، به‌طور معمول قند به‌جای چربی اضافه می‌شود تا طعم و عطر محصول را حفظ کند و همین مسئله باعث می‌شود که کره بادام‌زمینی کم‌چرب حتی از نظر کالری با کره‌ بادام‌زمینی معمولی تفاوت زیادی نداشته باشد.

مسئله مهم‌تر، حذف شدن چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای از بادام‌زمینی است که مثل روغن زیتون برای سلامتی خیلی مفید است. پس سعی کنید از کره بادام‌زمینی معمولی استفاده کنید که تا حد امکان از چربی‌های بد و قندهای افزودنی پرهیز کرده باشید. فقط باید دقت داشته باشد که میزان مصرف‌تان از کره بادا‌م‌زمینی را کنترل کنید. با این کار دیگر نیازی به خرید نوع کم‌چرب آن نیست.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.