اهمیت ثبات عاطفی در خردسالان

اهمیت ثبات عاطفی در خردسالان

سعی کنید فرزندانتان از لحاظ عاطفی هیچ کمبودی حس نکند و به رشد عاطفی مطلوبی دست پیدا کند. ثبات عاطفی اطفال از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند مانع ابتلای آن ها به افسردگی و مشکلات روحی شود.

مطالعه یکی از متخصصان دانشگاه ویرجینیا نشان می‌دهد که پنج سال اول زندگی کودک در شکل‌گیری الگوهای مربوط به رشد عاطفی او در آینده حائز اهمیت خاصی است. به نظر این متخصص، حمایت عاطفی از کودک و اظهار محبت به او در سال‌های اولیه زندگی واقعا برای شکل‌گیری الگوهای رفتاری سالم و ثبات عاطفی او حیاتی است، و کودک را برای چالش‌های پیش رو در زندگی آینده آماده می‌کند.

بنابراین یکی از بهترین هدیه‌هایی که می‌توانید به فرزند خردسال‌تان بدهید، اظهار عشق و محبت به او است. یکی از مطالعات منتشرشده در Journal of Epidemiology and Community Health نشان می‌دهد که اگر افراد در دوران خردسالی از بیشترین حمایت جسمی و روحی برخوردار بوده باشند، عملکرد عاطفی مثبت و پایدارتری در دوران بزرگسالی از خود نشان می‌دهند و از نظر روانی در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند. محققان دانشگاه فلوریدا نیز در یکی از مطالعات‌شان به این نتیجه رسیدند که اگر کودکان در محیطی رشد کنند که از نظر عاطفی سرد است و اگر در دوران کودکی از صدمات روحی مختلف رنج ببرند مثل تحقیر، تمسخر و توهین‌های لفظی، در دوران بزرگسالی بیشتر با شکنندگی روانی مواجه می‌شوند. نشانگرهای رایجی که اِهمال در دوران کودکی افراد را نشان می‌دهند، بیشتر از همه شامل اعتماد به نفس پایین و افسردگی هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *