اهمیت جویدن آدامس از نظر دندانپزشکان

اهمیت جویدن آدامس از نظر دندانپزشکان

از مزایای جویدن آدامس برای سلامت دهان و دندانتان چه میدانید به گفته دندانپزشکان جویدن آدامس در کنار نخ دندان و مسواک زدن روزانه می تواند در حفظ مینای دندان و پیشگیری از پوسیدگی آن کمک کند. سعی کنید به سلامت این عضو از بدنتان بی توجه نباشید.

علی تاجرنیا رئیس انجمن دندان‌پزشکی ایران اعلام کرده است که متاسفانه، تنها کمتر از یک درصد شهروندان ایرانی برای بررسی وضعیت سلامت دندان‌های خود به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنند. وی تاکید کرده است که این بی‌توجهی به سلامت دندان‌ها، می‌تواند عامل رشد انواع بیماری‌های دهان و دندان در ما ایرانی‌ها شود.

تاجرنیا به این نکته هم اشاره کرد که با توجه به بودجه‌ای که دولت به سلامت اختصاص می‌دهد و میزان مراجعه‌ای که مردم برای اقدامات پیشگرانه انجام می‌دهند، مشخص شده است که خود مردم و دولت هم به سلامت دهان و دندان توجه چندانی ندارند و کشور ما از این نظر، از سطح متوسط جهانی پایین‌تر است.

البته، رئیس انجمن دندان‌پزشکی ایران بر اینباور است که وضعیت بهداشت دهان و دندان در ایران نسبت به کشورهای درحال توسعه، خیلی هم بد نیست، اما در مقایسه با کشورهای اسکاندیناوی در شرایط مطلوبی قرار ندارد. نکته بسیار جالبی که وی به آن اشاره کرد هم درباره نقش جویدن آدامس در بهبود بهداشت دهان و دندان بود. تاجرنیا تصریح کرد که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بیشترین میزان آدامس را در جهان می‌جوند

درحالی که ایرانی‌ها کمتر از متوسط بین‌المللی آدامس می‌جوند. براساس آمار ارائه‌شده از سوی او، بیشترین مصرف آدامس متعلق به آمریکا و انگلیس با ۶۰۰ گرم در سال است و ایرانی‌ها هم سالانه حدود۲۰۰ گرم آدامس می‌جوند. به گفته رئیس انجمن دندان‌پزشکان ایران، علاوه بر جویدن آدامس، عادت به مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در کنار دهان شویه هم سه راه اصلی برای افزایش سلامت دهان و دندان هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *