اهمیت حفظ بهداشت پس از برگشتن از توالت

اهمیت حفظ بهداشت پس از برگشتن از توالت

توالت و حفظ نظافت و بهداشت فردی پس از رفتن به آن از اهمیت زیادی برای سلامتی ما برخوردار است، به همین دلیل روز جهانی برای توالت نامگذاری کرده اند، شستن دست ها پس از رفتن به توالت در برخی کشورها مورد بررسی قرار گرفته است، طی نظرسنجی های مختلف در کشورهای اروپایی در مورد حفظ بهداشت دست بعد از بیرون آمدن از توالت، پژوهشگران به نتایج جالبی دست یافتند.

موسسه نظرسنجی گالوپ، هر سال آمارهای جدید و جالبی درباره موضوعات مختلف و جذابی منتشر می‌کند. در تازه‌ترین آمارهای منتشره شده از سوی این سازمان، ما با پاکیزه‌ترین کشورهای اروپایی از نظر شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از رفتن به توالت آشنا می‌شویم. هرچند که در این آمار، تنها به شستن دست‌ها بعد از توالت برای معرفی پاکیزه‌ترین کشورهای اروپایی اشاره شده است، اما به‌طور کلی برای معرفی پاکیزه‌ترین مردمان جهان، ملاک‌های دیگری مانند تعداد دفعات حمام کردن در طول روز و هفته هم وجود دارد که در این نظرسنجی مورد توجه قرار گرفته نشده است.

آمارهای جالبی درباره پاکیزه‌ترین‌های جهان می‌خوانیم. بوسنی؛ پاک‌ترین ملت در نقشه ارائه‌شده از سوی گالوپ، ۹۶ درصد از مردم بوسنی و هرزگوبین اعلام کرده‌اند که حتما دستان خود را بعد از توالت رفتن با آب و صابون می‌شویند و به همین دلیل هم رتبه اول پاکیزه‌ترین‌های جهان را به خود اختصاص داده‌اند. مولداوی؛ رتبه دوم مردمان کشور کوچک مولداوی با ارائه آمار ۹۴ درصدی از شستن دست‌های خود بعد از رفتن به توالت، رتبه دوم این نظرسنجی را بازهم به یک کشور اروپای شرقی اختصاص دادند.

پرتغال و ترکیه؛ رتبه مشترک ۸۵ درصد ترک‌ها و پرتغالی‌ها هم بعد از رفتن به توالت دست‌های خود را با آب و صابون می‌شویند و به همین دلیل هم به طور مشترک رتبه سوم این جدول را از آن خود کردند. هلند؛ رتبه آخر شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها نیمی از هلندی‌ها بعد از رفتن به دستشویی، دست‌های خود را با آب و صابون می‌شویند و ۵۰ درصد آنها ترجیح می‌دهند که با دست‌های نشسته، توالت را ترک کنند. به‌همین خاطر هم رتبه آلوده‌ترین مردمان اروپایی با ساکنان این کشور زیبا تعلق گرفته است. وضعیت اروپای غربی‌ها چطور است؟ در میان اروپای غربی‌ها، اوضاع آلمان و انگلیس از فرانسه و ایتالیا بهتر است.

در حالی که ۷۸ درصد از آلمانی‌ها و ۷۵ درصد از انگلیسی ها بعد از رفتن به دستشویی، دست‌های خود را با آب و صابون می‌شویند، تنها ۶۲ درصد از فرانسوی‌ها و ۵۷ درصد از ایتالیایی‌ها به این کار علاقه دارند. اوضاع اسپانیا هم به عنوان یک کشور پیشرفته چندان تعریفی نیست و حدود ۴۰ درصد مردم این کشور با دست‌های نشسته، دستشویی را ترک می‌کنند. ایرلندی‌ها نسبت به مردمان اروپای غربی، نسبتا تمیز هستند و ۷۴ درصد آنها قبل از شستن دست‌ها از توالت خارج نمی‌شوند.

آمریکا؛ از حرف تا عمل… اوضاع آمریکایی‌ها از نظر تمایل به شستن دست‌های خود بعد از رفتن به دستشویی، جالب‌تر از کشورهای اروپایی است. هرچند که حدود ۹۲ درصد از مردم این کشور اعلام کرده‌اند که باید دست‌های خود را بعد از رفتن به توالت بشویند، اما تنها ۶۶ درصد آنها این کار را انجام می‌دهند. البته آمارها نشان می‌دهند که آمریکایی‌ها، تنها در شستن دست‌های خود تنبلی می‌کنند اما از نظر نظافت بدنی، رتبه یک جهانی را دارند زیرا آنها روزی یک مرتبه و حتی گاهی ۲ مرتبه هم دوش می‌گیرند.

روس‌ها؛ نظافتی شبیه آمریکایی‌ها روس‌ها هم از نظر آمار شستن دست‌های خود وضعیت چندان مطلوبی ندارند و تنها ۶۳ درصد از آنها قبل از خروج از توالت، دست‌هایشان را می‌شویند. این در حالی است که مردم این سرزمین پهناور هم مانند آمریکایی‌ها، نظافت بدن خود را رعایت می‌کنند و از نظر رعایت نظافت بدنی، رتبه ۳ جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. ۳۵ درصد مردم این کشور، هر روز دوش می‌گیرند و فقط ۱۹ درصدشان بدن خود را هفته‌ای ۱ مرتبه می‌شویند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *