اهمیت خوردن خرمالو در فصل سرما

اهمیت خوردن خرمالو در فصل سرما

 

خرمالو از بهترین میوه هایی است که در فصل پاییز به وفور یافت می شود این میوه نارنجی رنگ حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی،  پتاسیم و منیزیم است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن ما کمک زیادی بکند. با اهمیت و مزایای مصرف خرمالو در فصل پاییز آشنا شوید.

میوه‌ها و سبزی‌های جذاب و مختلفی در طول فصل‌های پاییز و زمستان رشد می‌کنند و همه ما باید از آن‌ها استفاده کنیم. استفاده از این مواد غذایی، مواد مغذی مهمی را به بدن ما می‌رساند و به ما کمک می‌کند تا به سلامت از فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا بگذریم!یکی از بهترین میوه‌ها در ماه‌های سرد سال، خرمالو است.

این میوه نارنجی زیبا هم طعم خوبی دارد و هم مغذی است. درواقع، خرمالو منبع غنی‌ای از فیبر، ویتامین C، ویتامین A و املاح مختلف محسوب می‌شود. یک عدد خرمالوی بزرگ فقط ۱۱۸ کالری دارد و کیفیت رژیم غذایی را به شاخص‌های استاندارد نزدیک‌تر می‌کند. می‌توانید از خرمالو همراه با چای سبز برای آرامش یافتن در فصل پاییز استفاده کنید.

میوه دیگری که اهمیت خاصی دارد، بِه است. این میوه خوش‌بو و خوش‌طعم، واقعا مغذی است و می‌توان از آن برای پخت‌وپز استفاده کرد. بِه، میزان زیادی از ویتامین C را در خود گنجانده است و طعمی بین سیب و گلابی دارد. معمولا نمی‌توان بِه را به‌‌صورت خام خورد، اما بعد از پختن واقعا طعم لذیذی پیدا می‌کند. بِه، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه مربا و ژله است، چون پکتین زیادی دارد. پکتین، ساختار پُرحجم بِه را به وجود می‌آورد و عطر خاصی به آن می‌بخشد.

اگر در فصل سرما لثه هایتان خونریزی می کند امکان دارد به دلیل کمبود ویتامین C باشد. باید بدانید که مصرف خرمالو و جذب ویتامین C آن برای بالا بردن استحکام سلامت لثه ها موثر است. این ویتامین برای شفافیت پوست نیز مفید است.

این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم می باشد که با کلسترول و فشارخون بالا مقابله می کند به علاوه  پکتین موجود در خرمالو  نقش بسزایی در کاھش کلسترول خون دارد.

میوه خرمالو  با داشتن ویتامینھای A و C، کلسیم، پتاسیم و منیزیم  میتواند  به ھضم ھرچه بھتر غذا، تقویت بینایی و بھبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. شاید بد نباشد بدانید که خرمالو تقویتکننده معده است، اسھال را برطرف میکند. باعث نرمی سینه میشود، کمخونی را رفع میکند و اشتھاآور خوبی ھم ھست.

طبع خرمالو گرم و تر است و دانه میوه خرمالو که کوبیده و به صورت گرد درآمده باشد سنگ کلیه و مثانه را دفع می کند.

خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی خون می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *