اهمیت شُستن دست‌ها برای کودک

اهمیت شُستن دست‌ها برای کودک

شستن دست ها برای افزایش سلامت کودکان از اهمیت ویژهای برخوردار است. سعی کنید اصول و قواعد بهداشتی را به فرزندانتان بیاموزید تا آن ها را از ابتلا به امراض مختلف در امان نگه دارید. برای پیشگیری از کم آبی در بدن خردسالان می توانید از روش های مختلفی کمک بگیرید.

شُستن دست‌ها هنوز هم بهترین راه برای این است که از گسترش میکروب‌ها به نقاط مختلف بدن جلوگیری کنید و هنوز هم بهترین راه برای پیشگیری از بیمار شدن کودکان محسوب می‌شود. شُست‌وشوی مناسب دست‌ها می‌تواند از کودکان در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها محافظت کند؛ از سرماخوردگی تا عفونت‌های جدی‌تر مثل مننژیت، زرد زخم، برونشیت، هپاتیت A و بسیاری از انواع اسهال‌های عفونی.

آموزش قواعد اصلی بهداشتی به کودکان،مثل شُستن دست‌ها و دو بار مسواک زدن در روز، از طریق رعایت کردن این قواعد از سوی‌ تمامی اعضای خانواده، سلامتی همه خانواده را افزایش خواهد داد و از ابتلا به بیماری‌های مختلف در مراحل بعدی زندگی جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید که کودک به شُستن دست‌ها اهمیت بدهید، پیش از همه خود شما به‌عنوان پدر و مادر باید این رفتار را جدی بگیرید. یکی از مشکلات بسیاری از کودکان این است که دچار کم‌آبی هستند. کمبود آب در بدن کودکان به خستگی،ضعف در تمرکز، تحریک‌پذیری عصبی و سردرد منجر می‌شود. بنابراین آن‌ها را تشویق کنید تا آب بیشتری در طول روز بنوشند. به اضافه این‌که باید نوشابه‌های گازدار و آب‌میوه‌هایی که قند زیادی دارند را در رژیم غذایی کودکان به حداقل برسانید. برخی متخصصان توصیه می‌کنند که همیشه پارچ آب را روی میز غذاخوری قرار دهید تا در دسترس کودک باشد. البته اگر می‌خواهید کودک آب کافی بنوشد، خودتان هم باید این الگوی رفتاری را رعایت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.