اهمیت ماساژ در تسکین درد کمر

اهمیت ماساژ در تسکین درد کمر

از اهمیت ماساژ چه میدانید؟

در مطلب زیر در مورد اهمیت ماساژ دادن صحبت شده است معمولا ماساژ دادن مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از این مزایای ماساژ دادن کمر تسکین دردیست که در کمر فرد وجود دارد. همچنین یک تعریف بسیار موثر در مورد کمر ارائه شده است . کمر درد مزمن امروزه گریبانگیر افراد بسیار زیادی شده است.

ماساژ را جدی بگیرید ماساژدرمانی، یکی از راه‌هایی است که می‌تواند دردهای موضعی را تسکین بدهد. یکی از مطالعات منتشرشده در Annals of Internal Medicine نشان می‌دهد که ماساژدرمانی بعد از گذشت شش ماه، کمردرد مزمن را تسکین می‌دهد و عملکردهای فرد بیمار را بهبود می‌بخشد.

البته محققان در این زمینه با هم اختلاف نظر دارند، چون هنوز شک و تردیدهایی درباره اثرگذاری ماساژدرمانی وجود دارد. محققان در یکی از بررسی‌های جامع در سال ۲۰۱۵ میلادی، تمام مطالعات انجام‌شده در این زمینه را مورد ارزیابی قرار دادند و به نتایج مهمی رسیدند.

یافته‌های آنان نشان دادند که این مطالعات از نظر جمعیتی واقعا کوچک هستند و حتی معایبی در طراحی آن‌ها وجود دارد. از درمان‌های خانگی مناسب استفاده کنید اگر با کمردردهای شدید مواج هستید، بهتر است که از درمان‌های خانگی مناسب برای تسکین درد استفاده کنید.

وقتی که کمردرد شدیدا عود می‌کند، از کمپرس سرد یا گرم برای تسکین موقتی درد کمک بگیرید. گرمادرمانی، جریان خون را در ناحیه ملتهب‌شده تقویت می‌کند و از این طریق عضله‌های کمر را شل می‌کند. سرمادرمانی هم جریان خون را آرام می‌سازد و به همین خاطر، تورم را کاهش می‌دهد.

ماساژ درمانی از تکنیک‌های مختلفی تشکیل شده است. معمولاً فرد متخصص مانند فیزیوتراپ، عضلات و سایر بافت‌های نرم بدن را فشار داده، مالش می‌دهد، و یا با دست وضعیت قرارگیری آن‌ها را تغییر می‌دهد. در اکثر مواقع برای ماساژ از دست‌ها و انگشتان استفاده می‌شود، اما امکان استفاده از بازو و آرنج نیز برای این کار وجود دارد.

اصطلاح «ماساژ درمانی» بسیاری از تکنیک‌های ماساژ را در بر می‌گیرد، نوع ماساژ ارائه شده به بیمار، به شرایط جسمانی و نیازهای درمانی وی بستگی دارد. شواهد زیادی در این رابطه وجود دارد که ماساژ دارای تاثیرات سودمندی بر درد و سایر علائم متنوع در افراد مختلف می‌باشد. این شواهد نشان می‌دهد این تاثیرات کوتاه مدت هستند و افراد نیاز به ادامه دادن ماساژ درمانی برای بهره‌امند شدن مستمر از فواید ناشی از آن را دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *