اهمیت مراقبت از لبها

اهمیت مراقبت از لبها

مراقبت از لب ها از اهمیت زیادی برخوردار است در فصل پاییز خشکی لب ها افراد زیادی را درگیر میکند برای پیشگیری از این عارضه بهتر است لب هایتان را با وازلین چرب کنید به راهنمایی های پزشکی در این باره دقت کنید.

احتمالا افراد زیادی با این نظر موافق هستند که پاییز در میان همه فصل‌ها، رمانتیک‌ترین و جذاب‌ترین فصل است. غروب‌های زرد و نارنجی،‌ غافلگیرمان می‌کنند و ما دوباره می‌توانیم لباس‌های دوست‌داشتنی‌مان را بپوشیم و همراه با باد خنک پاییزی قدم بزنیم.اما چیزهایی که زیبا و جذاب به نظر می‌رسند، همیشه برای پوست خوب نیستند!

کاهش دما و تغییرات آب‌وهوایی در پاییز، خیلی راحت می‌توانند به هر نوع پوستی آسیب برسانند. بنابراین، اگر می‌خواهید از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و همچنان از پاییز لذت ببرید، رعایت نکات زیر را جدی بگیرید.اولین و مهم‌ترین نکته از نظر گروهی از متخصصان، لایه‌برداری پوست است. برای جلوگیری از کم‌آب شدن، کدر شدن و بی‌روح شدن پوست در طول ماه‌های پاییزی، لایه‌برداری پوست را به ۲ بار در هفته برسانید. سلول‌های مُرده پوستی می‌توانند مانع از جذب مرطوب‌کننده‌ها یا سرم‌ها شوند. با این‌حال، لایه‌برداری منظم و طبق برنامه، بازسازی سلولی را افزایش می‌دهد و سلول‌های مُرده پوستی را از بین می‌برد. بهتر است از کرم‌های لایه‌برداری استفاده کنید که دارای عناصر لایه‌بردار طبیعی مثل قند یا پودر هسته زردآلو باشند.

نکته مهم بعدی، استفاده از محصولات طبیعی برای مراقبت از لب‌ها است. شاید فکر کنید که استفاده از وازلین (petroleum jelly) برای محافظت از لب‌ها درمقابل سرما واقعا مفید است، اما اشتباه می‌کنید. وازلین مثل تمام فرآورده‌های نفتی دیگر، با پوست انسان سازگاری ندارد و می‌تواند اثرات زیان‌باری برای آن داشته باشد. زیاده‌روی در استفاده از وازلین برای لب‌ها، مانع از تنفس بافت آن می‌شود و درنهایت آن را خشک‌تر می‌کند.بنابراین، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که حاوی چربی‌ها و روغن‌های طبیعی باشند. این محصولات، لب‌های آسیب‌دیده را تغذیه و ترمیم می‌کنند و نقش محافظتی دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *