اهمیت مصرف ماهی در بارداری و شیردهی

 

مصرف ماهی از اهمیت زیادی برای سلامت مادر و نوزاد برخوردار است اما به شرطی که ماهی کم جیوه انتخاب شود این نوع ماهی ها به رشد جنین و افزایش سلامت کودکان پس از تولد کمک زیادی خواهند کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا و اروپا عدم منع مصرف ماهی برای زنان باردار و زنانی که به کودکشان شیر می‌دهند را، به شرط استفاده از ماهی‌های کم‌جیوه (انواعی از ماهی که کمترین تجمع جیوه در بافت آنها وجود دارد)، تایید کردند. گوشت ماهی شامل مواد مغذی مهمی است که برای رشد جنین اهمیت به‌سزایی دارد.

این دو مرجع تخصصی غذایی، مصرف هفتگی ۲۲۰ تا ۳۴۰ گرم از گوشت ماهی‌هایی که کمترین تجمع جیوه در بافت آنها وجود دارد مثل تیلاپیا و سالمون، برای کمک به رشد جنین توصیه می‌کنند. یکی از مقامات EPA می‌گوید که شواهد قابل توجهی مبنی بر اینکه مصرف ماهی می‌تواند به رشد جنین و رشد کودکان وجود دارد، حتی اگر بافت ماهی‌ها حاوی جیوه هم باشد،

زیرا اثرات مفید گوشت ماهی بسیار بیشتر از آسیب احتمالی بر اثر بافت‌های آلوده به جیوه ماهی است. متخصصین FDA معقتدند که ماهی بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است، زیرا حاوی پروتئین‌های مهم و مواد مغذی دیگر با چربی‌های اشباع کم است و اسیدهای چرب امگا ۳ هم دارد. رژیم غذایی متعادلی که انواع ماهی‌ها در آن قرار داده شده باشند، می‌تواند به سلامت قلب و رشد مناسب کودکان کمک مهمی کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *