اهمیت مصرف کدو سبز

اهمیت مصرف کدو سبز

اگر می خواهید وزنتان را کاهش دهید پیشنهاد می کنیم مصرف کدو سبز را از یاد نبرید اهمیت مصرف کدو سبز در این بخش توضیح داده خواهد شد.  این محصول خوراکی تاثیرات شگفت انگیزی بر کاهش وزن شما میگذارد همچنین به افزایش سلامتی چشم ها نیز تاثیر زیادی میگذارد خوردن کدوسبز نیز می تواند باعث تقویت استخوان‌ها و بهبود التیام زخم شود.

کدو سبز غذایی چند منظوره است. می‌تواند خام یا پخته خورده شود و از هر نظر قابل‌مصرف است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که شکوفه‌ها یا گل‌های آنکه در زیر برگ‌هایش رشد می‌کنند نیز قابل‌خوردن هستند.همچنین پوست آنکه بسیاری از ما آن را دور می‌اندازیم سرشار از آب و منبع خوبی برای تأمین ویتامین k، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های بدن است.معمولاً از کدوسبز به‌عنوان سبزی یاد می‌شود اما از آنجا که از یک گل نشأت می‌گیرد در حقیقت یک میوه است.

کاهش وزن: کدوسبز برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند گزینه بسیار ایده آل با کالری پایین است. یک فنجان از آن حاوی تنها ۲۰ کالری است. ۹۵ درصد وزن کدوسبز از آب تشکیل شده است و منبع خوبی از فیبر است که آن را به گزینه خوبی برای به تعویق انداختن گرسنگی بدل کرده است.

تقویت استخوان‌ها و بهبود التیام زخم: خوردن کدوسبز مقدار جذب منگنز معدنی بدن را افزایش می‌دهد که نقش به سزایی در رشد بافت استخوانی سالم و التیام صحیح جراحت دارد.

افزایش سلامتی چشم: کدوسبز حاوی مواد غذایی گیاهی به نام لوتئین و زاگزانتین است که در سلامتی بینایی مؤثر هستند. بنابراین خوردن آن به‌منظور حفظ سلامتی چشم و مبارزه با دنژاسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد که با افزایش سن در ارتباط است توصیه می‌شود.
مبارزه با رادیکال‌های آزاد: جای شگفتی نیست که رادیکال‌های آزاد برای بدن مضر هستند. کدوسبز منبع خوبی برای ویتامین c است که آنتی‌اکسیدان مناسب برای کمک به مقابله با رادیکال‌های آزاد و در نتیجه حفاظت از سلول‌ها است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *