اهمیت پرهیز از مصرف غذاهای شور

اهمیت پرهیز از مصرف غذاهای شور

هرگز خود را به خوردن غذاهای شور عادت ندهید این نوع افزودنی ها باعث ابتلای شما به انواع عارضه های کلیوی و گوارشی از جمله سرطان معده خواهند شد. سعی کنید از بردن نمکدان روی سفره غذا خودداری کنید.

شاید کسانی که غذاهای پُرنمک دوست دارند، ناراحت شوند، اما واقعیت این است که نمک، انواع شورها و ماهی‌های شور، واقعا مضر هستند. درست است که نمک، طعم خیلی جذابی به غذاها می‌دهد، اما این خصلت منفی را هم دارد که می‌تواند باعث سرطان شود.یکی از تحلیل‌های گسترده محققان بر روی هفت مطالعه دیگر که شامل ۲۶۸ هزار نفر بود، نشان می‌دهد کسانی که بیشترین میزان نمک را دارند، ۶۸ بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده قرار دارند، به‌خصوص در مقایسه با کسانی که مصرف نمک را در میزان حداقلی حفظ می‌کنند. به همین دلیل شاید دیگر تعجب‌برانگیز نباشد اگر بگوییم کسانی که به‌طور منظم غذاهای پُرنمک می‌خورند، از سلامتی مناسبی برخوردار نیستند.

به‌گفته متخصصان، طرفداران شورهایی مثل خیارشور، ۲۷ درصد بیشتر با خطر ابتلا به سرطان معده روبه‌رو می‌شوند و کسانی که ماهی شور زیادی می‌خورند، ۲۴ درصد بیشتر احتمال دارد که به سرطان معده مبتلا شوند.وقتی پای غذاهای حیوانی وسط باشد، فقط فرآورده‌های گوشتی مثل کالباس و سوسیس نیستند که باید سرزنش شوند، چون محصولات دیگری مثل گوشت مرغ، شیر، تخم مرغ و پنیر هم می‌توانند به همان اندازه به شما ضرر برسانند!

در واقع، بر اساس یکی از مطالعات جمعیتی که سال گذشته منتشر شد، محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن بیش از حد محصولات مختلف حیوانی، احتمال ابتلای افراد به انواع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. در این مطالعه مشخص شد افراد ۵۰ تا ۶۵ ساله‌ای حداقل ۲۰ درصد کالری‌ها را با خوردن پروتئین‌های حیوانی به دست می‌آورند، ۴ برابر بیشتر از دیگران ممکن است که بر اثر سرطان بمیرند.

سر سفره غذا از نمکدان استفاده نکنید.

برچسب های مواد غذایی را حتما بخوانید تا از میزان نمک موجود در آنها مطلع شوید.

مقدار زیادی سبزیجات و میوه جات تازه مصرف کنید. غیر از اثرات مفید مصرف میوه ها و سبزیجات، پتاسیم موجود در آنها باعث تعادل نمک می شود.

بهتر است نمک را کم مصرف کنید، اما اگر می خواهید آن را در غذا بریزید، نمک را در آخرین مرحله پخت، به مقدار خیلی کم اضافه کنید.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *