اهمیت پروتئین های ضروری در بدن

اهمیت پروتئین های ضروری در بدن

کاهش پروتئین های ضروری در بدن می تواند باعث ابتلای ما به بیماری دیابت شود دانشمندان به تازگی علت ابتلای کودکان به امراض قندی را کاهش این پروتئین ها در بدنشان میدانند. این پروتئین ها مانع حملات سیستم ایمنی به بدن می شوند.

جمعی از محققان با انتشار متن مطالعاتشان در Clinical Endocrinology & Metabolism، گزارش دادند که بیماران مبتلا به دیابت نوع اول، با کمبود چهار نوع پروتئین در خونشان مواجه هستند که وظیفه دفاع در برابر حملات سیستم ایمنی را بر عهده دارند.

نکته جالب اینجاست که بستگان درجه یک این افراد،مقدار زیادی از این پروتئین‌ها در جریان خونشان دارند. افراد سالمی که ژن‌های ریسکی این بیماری را ندارند، میزان بیشتری از این چهار نوع پروتئین IL۸،IL-۱Ra،MCP-۱وMIP-۱β در بدنشان دارند. این دانشمندان با بررسی عملکرد ۱۳ سیتوکین و کموکاین که نقش تنظیم‌کننده در واکنش سیستم ایمنی دارند، متوجه این موضوع شدند. این یافته‌های جدید، پروتئین‌های مورد نیاز کودکان را نشان می‌دهد که با تامین آن می‌توان از گسترش این بیماری در کودکان جلوگیری کرد. همچنین نشانگرهای زیستی جدیدی به دست می‌دهد که بر اساس آن‌ها می‌توان زودتر بیماری را تشخیص داد و به مدیریت و کنترل آن کمک زیادی کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *