اگر علاقه مند به دیدن چهره‌های عصبانی هستید افسرده اید

اگر علاقه مند به دیدن چهره‌های عصبانی هستید افسرده اید

آیا میدانستید کسانی که مشتاق دیدن چهره های عصبانی هستند نسبت به دیگران از مشکلات روحی بیشتری رنج میبرند. توجه به چهره های عبوس و خشن در کسانی که سابقه افسردگی دارند بیشتر است. به برخی از یافته های روانپزشکی در این باره دقت کنید.

امکان عود افسردگی در خانم های باردار وجود دارد. دانشمندان دانشگاه بیرمنگام با انجام یک مطالعه تازه، اطلاعات جدیدی درباره احتمال افسردگی در زندگی آینده افراد به دست آوردند. در این مطالعه، ۱۶۰ خانم انتخاب شده بودند که ۶۰ نفرشان سابقه افسردگی نداشتند و ۱۰۰ نفرشان دارای سابقه افسردگی بودند. در این تحقیق به هر یک از این خانم‌ها، ۲ دسته تصویر از چهره انسان‌های مختلف نشان داده شد. یک دسته چهره‌های معمولی بود و دسته دیگر،شامل چهره‌های عصبانی، ناراحت و شاد می‌شد.

با استفاده از سیستم ردیابی چشم، مشخص شد خانم‌هایی که سابقه افسردگی داشتند، توجه خیلی بیشتری به چهره‌های عصبانی نشان می‌دهند. نکته مهم این است که دسته‌ای از خانم‌ها که سابقه افسردگی قبلی داشتند، تمایل خیلی بیشتری برای نگاه کردن به چهره‌های عصبانی نسبتبه دیگران داشتند و این خانم‌ها در معرض بازگشت دوباره افسردگی در دو سال آینده قرار می‌گرفتند. این دانشمندان با انجام این مطالعه می‌گویند که بیش از ۸۰ درصد خانم‌هایی که قبلا سابقه افسردگی داشته‌اند، در آینده دوباره دچار افسردگی خواهند شد. با این‌حال هنوز اطلاعات دقیقی درباره این‌که چه عامل‌هایی باعث این اتفاق می‌شوند وجود ندارد.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز بخوانید:

نحوه برخورد با افراد افسرده


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.