ایجاد سردردهای میگرنی با کاهش هورمون استروژن

ایجاد سردردهای میگرنی با کاهش هورمون استروژن

برای درمان انواع سردردهای میگرنی در بانوان باید به دنبال علت سردرد باشیم. مطالعات اخیر در این زمینه خبر از ارتباط کمبود هورمون استروژن در بانوان و ابتلای آن ها به سردردهای میگرنی میدهد. محققان معتقدند تغییرات هورمونی در ایجاد این عارضه نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

محققان روزبه‌روز در حال کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتباط بین سطح استروژن و بروز سردردهای میگرنی در میان زنان هستند. براساس گزارشی که در Neurology منتشر شده است، یکی از مطالعات اخیر درباره این ارتباط نشان می‌دهد که سطح هورمون استروژن در بدن زنانی که با سردردهای میگرنی شدید مواجه می‌شوند، خیلی سریع‌تر در روزهای قبل از قاعدگی کاهش پیدا می‌کند. محققان در این مطالعه، نمونه‌های ادرار مربوط به ۱۱۴ نفر از زنان مبتلا به میگرن و ۲۲۳ نفر از زنان دیگر را بررسی کردندکه میانگین سنی همه آن‌ها ۴۷ سال بود. نتایج نهایی نشان داد که سطح استروژن در میان زنان مبتلا به میگرن در روزهای قبل از قاعدگی تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند،‌ اما کاهش استروژن در میان زنان دیگر به ۳۰ درصد می‌رسد.

دکتر یلنا پاولوویچ، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «این نتایج نشان می‌دهد که نوعی فرآینددومرحله‌ای می‌تواند کمبود استروژن را با میگرن ناشی از قاعدگی مرتبط کند. هرچقدر سطح استروژن سریع‌تر کاهش پیدا کند، زنان نیز نسبت به محرک‌های رایج در حمله‌های میگرنی مثل استرس، کمبود خواب و کمبود غذا،‌ آسیب‌پذیرتر می‌شوند». این محقق در ادامه می‌گوید: «مطالعات آتی باید روی رابطه بین سردردها و تغییرات هورمونی روزانه تمرکز کنند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.