بهترین و جذاب ترین ایده ها برای طرح کرامت ابتدایی

بهترین و جذاب ترین ایده ها برای طرح کرامت ابتدایی

 

در تربیت کودکان در اسلام بعد توسعه ی باورهای دینی و ارزشهای اسلامی پیش از دیگر ابعاد تعلیم و تربیت اهمیت دارد. اگر در فرایند تربیت این جنبه از تعلیم و تربیت مورد غفلت قرار گیرد نمی توان تفاوتی ما بین تعلیم و تربیت اسلامی و غیر آن شد. از سوی دیگر شیوه ارائه ارزشهای اسلامی- آداب اجتماعی – مهارت های لازم برای زندگی –  مانند دیگر نظام های تعلیم و تربیت باید به صورت بسیار جذاب  و فعال وخلاقانه باشد تا زمینه ی مشارکت داوطلبانه و علاقه مندانه کودکان در این فرایند فراهم گردد. نمونه طرح کرامت نکته ی بارزی از طرح ها و پروژه هایی است که در نظام آموزشی ما در حال اجرا می باشد و در آموزش ارزشها و مبانی اخلاقی به دانش آموزان در جریان است.

با عنایت به اینکه پیش از یک دهه از اجرای طرح کرامت میگذرد و با توجه به استقبال معلمان و دانش آموزان ارجمند در سطح استان ها و مناطق و مدارس و با بررسی پیشنهادات استان ها درخصوص محتوای ارائه شده در راهنمای معلم – تلفیق طرح آموزش مهارت های زندگی که در بخشی از مدارس کشور به اجرا می آید و لزوم و توجه به نوآوری و تحول ضرورت بازنگری را مورد تایید قرار داده است.

 

مبانی شیوه های طرح کرامت در دوره دبستان

با توجه به آنچه در رابطه با اهداف طرح کرامت دبستان گفتیم هم اکنون این سوال پیش می آید که برای رشد و توسعه کرامت دانش آموزان چه برنامه ای باید فراهم ساخت؟ برای اجرای برنامه مورد نظر می بایست زمینه سازی برای تقویت بینش و مهارت دانش آموزان جهت رشد و توسعه کرامت خویش و بروز قابلیت های کرامتی را در آنها ایجاد کرده و به تقویت روحیه دانش آموز مبنی بر تکریم دیگران بپردازیم.

در مرحله بعد، پس از زمینه سازی برای تکریم دانش آموز در محیط های خانه و مدرسه به اجرای برنامه های مختلف در محیط مدرسه و خانه روی آوریم نماییم. با این کار دانش آموزان باشیوه هایی آشنا می شوند که می توانند کرامت خود را توسعه دهند و با توانایی های  خود در صحنه های مختلف به عنوان یک “شیوه ی مهم کرامتی” آشنایی بیشتری پیدا کنند. همچنین با تکریم انسانهای دیگر در خانه، مدرسه و اجتماع به وظیفه ی کرامتی خود عمل نموده و در تقویت” فرهنگ تکریم عمومی می کوشند. معلمان و دانش آموزان عزیز برای آشنایی بیشتر با طرح کرامت و دانلود طرح کرامت می توانند به پایگاه اینترنتی بانک فایل پژوهشی معلمان به آدرس moallemblog.com مراجعه نموده و از میان نزدیک به صد نمونه طرح کرامت ،طرح و واحد مورد نیاز خود را مشاهده نمایند.

 

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *