بازسازی بدن با استفاده از سیب زمینی

بازسازی بدن با استفاده از سیب زمینی

 

برای بازسازی سلولهای پوستی خود می توانید از سیب زمینی استفاده کنید. برای عضله سازی بهتر ، کنترل فشار خون ،جلوگیری از سرطان و افزایش آمادگی بدنتان می توانید از سیب زمینی بیشتری استفاده کنید. چون سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی پتاسیم، ویتامین C، ویتامین B6 و آهن است.

آیا می دانید چرا باید سیب زمینی بخوریم و فواید آن چیست؟ یک سیب‌زمینی متوسط با پوست، حاوی پتاسیم خیلی بیشتری (۶۲۰ میلی‌گرم) نسبت به موز است و برای همین واقعا منبع خیلی خوبی برای دریافت این ماده مغذی محسوب می‌شود. ‌پتاسیم نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد چون تاثیرات منفی سدیم را کاهش می‌دهد. ضمن این‌که پتاسیم برای انتقال‌دهنده‌های عصبی بدن حیاتی است و به ساختن عضلات هم کمک می‌کند. به‌طور متوسط هر فرد بزرگسال روزانه به ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارد و به همین خاطر قرار دادن سیب‌زمینی به‌عنوان بخش از رژیم غذایی می‌تواند به دریافت کامل این مقدار کمک زیادی کند.

اغلب وقتی حرف از ویتامین C زده می‌شود، میوه‌هایی مثل پرتقال، لیمو و مرکبات دیگر به ذهن افراد می‌آید، اما واقعیت این است که سیب‌زمینی‌ها هم منبع خیلی خوبی برای دریافت این ماده مغذی ضروی هستند. در واقع، یک سیب‌زمینی متوسط حدود ۴۵ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند و این مقدار حتی از دوز مشابه در یک گوجه‌فرنگی متوسط هم بیشتر است. به نظر محققان، ویتامین C می‌تواند به محدود کردن آسیب‌های سلولی در بدن کمک کند و حتی نقش مثبتی در ساختن کلاژن داشته باشد که برای پوست سالم حیاتی محسوب می‌شود.

با این‌که سیب‌زمینی منبع اصلی دریافت آهن محسوب نمی‌شود، اما یک سیب‌زمینی متوسط می‌تواند ۶ درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین کند. این خبر خوبی برای کسانی است که گیاه‌خواری را ترجیح می‌دهند و همچنین برای کسانی که آهن بدن‌شان با خوردن گوشت تامین نمی‌شود. آهن برای حمل اکسیژن در بخش‌های مختلف بدن ضروری است و نقش مهمی در عملکرد سلولی تمام بدن ایفا می‌کند.

سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6  است. یک فنجان سیب زمینی پخته ۲۱ درصد B6 مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. می دانید که بسیاری از آنزیم های بدن خصوصاً آنهایی که در تبدیلات پروتئینی درگیر هستند به B6 محتاج هستند، در نتیجه برای تولید سلول های جدید احتیاج به B6 داریم . B6 برای ورزشکاران  بسیار حیاتی است و به آمادگی و بازسازی بدنشان کمک می کند . پس بهتر است حتماً در رژیمشان از آن استفاده کنند. B6 در جلوگیری از سرطان نیز مفید است. پس بهتر است بزرگسالان و افراد مسن حداقل هفته ای یک بار سیب زمینی را جایگزین دیگر مواد نشاسته ای کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.