باز شدن چشم جنین در هفته بیست و ششم بارداری

باز شدن چشم جنین در هفته بیست و ششم بارداری

اتفاقات هفته بیست و ششم بارداری

در هفته بیست و ششم بارداری جالب ترین اتفاق میتواند این باشد که جنین شما به آرامی سعی دارد که چشم هایش را باز کند و شروع به پلک زدن نماید بنابراین مطلب زیر را بدقت مطالعه نمایید.

کودک شما چگونه تغییر میکند؟

چه خبر از نوزاد شما؟

دیگر کاملا به اندازه ی ۱ کیلوگرم وزن دارد و بیشتر از ۲۳ سانتی متر قد او است. در این هفته، چشم های او، که هنوز زیر پلک های او در حال تکامل هستند، شروع به باز شدن می کنند.در هفته بیست و ششم  البته چیز زیادی در آن داخل برای دیدن نیست، ولی اگر نوزاد شما یک لکه ی روشن ببیند یا یک صدای بلند را بشنود شما افزایش حرکت جنین را در شکم خود احساس خواهید کرد. مغز او نیز پیشرفت کرده و در حال کامل شدن است. شما چگونه تغییر می‌کنید؟ اگر یک شب کامل خوابیدن آرزوی شما شده است، به بی خوابی حین بارداری خوش آمدید. در میان سوزش معده و کرامپ های (انقباض های) دردناک پا، دویدن به سمت دستشویی و شکم بزرگ (با ناف بیرون زده)، در کنار کابوس شبانه ی شما، طبیعی است که بدن شما نتواند آرام بگیرد و به راحتی استراحت کنید. اما روش های زیادی است که بتوانید با آن در تخت بمانید و استراحتتان بهتر شود (و بخوابید!). این راه ها عبارتند از ورزش در طول روز، نفش کسیدن در هوای تازه در طول روز و قطع کردن نوشیدن مایعات قبل از خواب. توصیه‌ها حرکت نوزاد درون شکم

آیا احساس می کنید که یک بچه ی کاراته کار در شکم خود پرورش می دهید؟

نوزاد شما در حال حاضر تمام حرکاتی را که بعد از به دنیا آمدن احتمالا به آن ها نیاز دارد را تمرین می کند. مثل پدال زدن در شکم شما که تمرینی است برای راه رفتن های بعدی. همان طور که سیستم عصبی نوزاد شما کامل می شود، حرکات او هر روز بیشتر می شود، و همانطور که او بزرگ تر و قوی تر می شود، حرکت ها قوی تر خواهند شد و گاهی برای شما دردناک خواهند بود. حرکت دیگری که می تواند بکند این است که پاهای خود را تا جایی که می تواند بکشد، تا جایی که پاهایش را در بین دنده های خود احساس کنید. دفعه ی بعدی که به شما حمله کرد سعی کنید تغییر حالت بدهید و یا شما نیز خودتان را بکشید. شما حتی می توانید گاهی که او خیلی اذیت کرد با دستتان او را کمی به عقب هل بدهید. یعنی فقط می توانید گاهی حریف را به گوشه ی رینگ هدایت کنید!

علایم نفخ:

رحم شما به بزرگ شدن ادامه می دهد، در نتیجه بیشتر و بیشتر فشار را روی معده و روده های شما می گذارد و احتمالا باعث احساس نفخ می شود. می توانید این حالت را با خوردن وعده های غذایی کوچک و به تعداد زیاد در طول روز به حداقل برسانید.

افزایش ترشحات واژینال (ترشحات تناسلی):

اگر تمایل زیادی دارید که از مواد شوینده ی خاصی یا عطرهای خاصی برای از بین بردن بوی بد این ترشحات استفاده کنید، خودتان را اذیت نکنید. این مواد شوینده می توانند آزار دهنده باشند و باعث تغییر اسیدیته ی واژن شما شوند. به جای آن می توانید سعی کنید تا مرتب حمام کنید و از پارچه های جذب کننده استفاده کنید تا خشک و تمیز شوید.

سردردهای گهگاهی:

بعضی از خانم هایی که سابقه ی میگرن داشته اند اغلب این سردردها را خواهند داشت. بنابراین تعجب نکنید اگر این روزها بیشتر دچار سردرد می شوید. داروهای معمول میگرن برای شما اکنون محدود شده اند و بهتر است سعی کنید از روش های درمانی دیگر شبیه به طب سوزنی، ماساژ درمانی، یوگا و … برای کاهش استرس و میگرن استفاده کنید.

فراموشی:

این فراموشی در حین بارداری کاملا طبیعی و گذرا است. سعی کنید نکات مهم و کلیدی را بنویسید تا فراموش نشوند و آن را در طول بارداری خود مدیریت کنید.

دست و پا چلفتی شدن:

مفاصل شل شده ی شما، تغییر مرکز ثقل بدن شما و افزایش وزن، تنها تعدادی از عواملی هستند که می توانند باعث شوند شما تلو تلو بخورید و بیشتر از بقیه زمین بخورید. این دست و پا چلوفتی شدن گذرا است. ولی سعی کنید کاملا مراقب خود باشید و حواستان در جاهایی که لغزنده هستند باشد که زمین نخورید.

درد در ناحیه ی پایین شکم:

اگر درد (که به دلیل بزرگ شدن رحم شماست و درد رباط گرد نامیده می شود) در حال شدید شدن است و اخیرا باعث آزار بیشتر شما می شود بهتر است در هر زمان که قادر بودید، بنشینید و یک حالت مناسب به بدن خود بدهید. یادتان باشد که به آرامی تغییر حالت بدهید که دردتان بدتر نشود.

تغییرات بینایی:

در هفته بیست و ششم اگر چشمانتان اخیرا کمی آزرده می شود، احتمالا به این دلیل است که هورمون های باردارای باعث می شوند چشمانتان کمتر اشک تولید کند و باعث خشک شدن چشمان شما شود. از قطره های چشمی برای این ناراحتی استفاده کنید و حتما اگر این وضعیت شما بدتر شد پزشک خود را حتما در جریان قرار دهید زیرا در این حالت ممکن است نشانه ای از دیابت بارداری و یا فشار خون بالا باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *