باز کردن چشم ها در هفته بیست و هشتم بارداری

باز کردن چشم ها در هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری و باز شدن چشم جنین

هفته بیست و هشتم بارداری هفته بسیار مهمیست زیرا در این هفته اتفاقات مهمی از قبیل باز و بسته کردن چشم اتفاق می افتد و همچنین در زیر اندازه قد و وزن جنین نیز ذکر شده است.

تا کنون پلک‌های کودک شما بسته بود اما این هفته باز و بسته کردن چشم‌ها آغاز می‌شود. بعلاوه عنبیه‌ی او اکنون حاوی رنگدانه است. حتی اگر اکنون قادر به دیدن رنگ آن باشید، چندان مهم نیست زیرا رنگ آن ثابت باقی نخواهند ماند، حتی رنگ چشمان کودک تا ۶ ماهگی و گاه یک سالگی تغییر می‌یابد( به خصوص اگر رنگ چشمان نوزاد شما آبی روشن باشد).

از این هفته به بعد جنین شما باهوش‌تر می‌شود. مغز او که تا حالا صاف بوده تغییر شکل می‌دهد. شیارها و برجستگی‌هایی بر روی مخ پدید می‌آید که این شیارها در نهایت با تکامل در هفته های‌آینده چین‌خوردگی‌های مغز را ایجاد می‌کنند. با این تغییرات حجم بافت‌های مغز جنین هم افزایش می‌یابد. مغز جنین تنفس‌های او را کنترل و او دمای بدنش را تنظیم می‌کند.

او احتمالا درون استخر آمنیون چیزی نمی‌بیند، اما چشم‌هایش را باز و بسته می‌کند و اگر نور شدید در اطراف شکم شما باشد او احتمالا توجهش به این نور جلب می شود.

 او هم مثل من و شما وقتی پلک‌هایش بسته است چشمانش حرکت می‌کند به این دلیل است که در حال دیدن خوابی شیرینی است پس فکر نکنید فقط شمایید که خواب می‌بیند او از وقتی می خوابد، خواب هم می‌بیند.

جنین‌هایی که شیطان‌تر از بقیه هستند برای خروج از استخر پر آب خود صبر و تحملشان را این هفته از دست می‌دهند و خودشان را آماده می‌کنند که تا ۱۲ هفته دیگر بیرون بیایند. بنابراین تا جایی‌که بتوانند خودشان را در رحم می‌چرخانند تا سرشان به سمت دهانه رحم قرار گیرد.

همان‌طور که گفتیم او مدت‌هاست که مثل یک عروسک کوچک قشنگ شده. خوب طی سه هفته اخیر رنگ ابرو و مژه‌هایش درآمده و زیرپوستش بافت چربی جمع شده و او را تپل‌تر از سابق کرده و دیگر پوستش چندان هم چروک نیست. وزن او نسبت به هفته ۲۴ دو برابر شده است.

قد: ۴۱.۹ سانتی متر

وزن: ۱۲۵۰ گرم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.