باورهای مختلف در مورد سیستم گوارش

باورهای مختلف در مورد سیستم گوارش

برخی تصورات اشتباه در مورد جویدن و هضم آدامس و مصرف غذاهای تند و ابتلا به زخم های گوارشی وجود دارد که در این بخش به آن اشاره خواهیم کرد و درستی یا نادرستی آن ها را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

تصور اشتباه: سال‌ها طول می‌کشد تا آدامس در دستگاه گوارش هضم شود!

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر آدامس را قورت بدهیم، برای مدت‌زمان زیادی به جداره‌های روده می‌چسبد و در آن‌جا باقی می‌ماند، چون معده نمی‌تواند آدامس را تجزیه کند. با این‌حال،‌ هیچ کدام از شواهد علمی چنین ادعایی را اثبات نمی‌کنند. دستگاه گوارش انسان‌ها این توانایی را داردکه آدامس را مانند همه مواد غذایی دیگر هضم کند و بعد از گذشت چند روز کوتاه آن را از طریق مدفوع از بدن خارج کند.

تصور اشتباه: غذاهای تُند باعث ابتلا به زخم‌های گوارشی می‌شوند

افراد زیادی فکر می‌کنند که مصرف بیش از حد غذاهای تُند می‌تواند ما را به زخم‌های گوارشی مبتلا کند. با این‌حال، امروزه محققان به این نتیجه رسیده‌اندکه بسیاری از زخم‌های گوارشی به‌علت عفونت باکتریایی خاصی به‌واسطه باکتری هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) یا مصرف داروهای ضددرد مانند آسپیرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن شکل می‌گیرند. استفاده از غذاها و خوراکی‌های تُند می‌تواند زخم‌های گوارشی را در بعضی از افراد تشدید کند، اما خود آن‌ها باعث شکل‌گیری زخم‌های گوارشی نمی‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *