با استقرار اتوبوس های ایدز مجانی آزمایش دهید!

با استقرار اتوبوس های ایدز مجانی آزمایش دهید!

آزمایش های رایگان با اتوبوس های ایدز

اتوبوس های ایدز در قسمت غرب تهران استقرار پیدا کردند تا مردم براحتی و بطور رایگان بتوانند ازمایشات مربوط به بیماری اچ ای وی را انجام دهند تا خیالشان بابت این بیماری مهلک راحت شود.

به گفته دکتر عباس صداقت، رییس اداره ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، در حال حاضر حدود ۲۹ هزار بیمار مبتلا به اچ‌آی‌وی/ ایدز در کشور شناسایی شده‌اند و تخمین زده می‌شود که تعداد دقیق مبتلایان به این بیماری، چیزی حدود ۳ برابر بیشتر از این آمار منتشرشده باشد.

هر سال و با نزدیک شدن به روز جهانی ایدز، برنامه‌های مختلفی از سوی اداره ایدز وزارت بهداشت در نظر گرفته می‌شود. امسال هم قرار است که این برنامه‌ها با راه‌اندازی اتوبوس‌های ایدز در تهران به کار خود ادامه دهند. به گزارش «سلام دکتر» و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،

قرار است اتوبوس‌های ایدز به مدت ۱۸ شب در مناطق شلوغ و پرتردد غرب تهران مستقر شوند و با حضور یک روان‌شناس در کنار کادر پزشکی، اقدام به ارائه خدمات رایگان از جمله تست ایدز رایگان از داوطلبان بکند. جواب این تست هم حدود ۲۰-۱۰ دقیقه بعد از انجام آن به فرد داوطلب ابلاغ خواهد شد.

دکتر صداقت معتقد است که ابتلا به ایدز از راه رابطه جنسی پرخطر، حدود ۳۷ درصد است و این یعنی افزایش آمار ابتلا از طریق رابطه جنسی! وی می‌گوید که ۳۰ درصد از مبتلایان ایرانی به ایدز را هم خانم ها تشکیل می‌دهند. استفاده از سرنگ آلوده و مشترک هم همچنان در صدر لیست مهم‌ترین دلایل ابتلا به ایدز در ایران قرار دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *