با زردچوبه مشکلاتی پوستی را درمان کنید

هنگام خرید ادویه جات  یک ماده ای که هرگز نباید فراموش شود، زردچوبه است.این ادویه پرطرفدار به غذا ، رنگ طلایی زیبایی می دهد.به غیر از رنگ و طعم .زردچوبه برای سلامتی  مناسب است. این می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند، سلامت گوارشی را افزایش دهد، درد را کاهش دهد، گردش خون را افزایش دهد، از لخته شدن خون جلوگیری کند، دیابت نوع ۲ را تسکین دهد و حافظه  را بهبود بخشد.زردچوبه  مخصوصا برای پوست مفید است. در واقع، از زردچوبه به عنوان یک ماده مراقبت از پوست برای قرن ها استفاده می شود. می توانید از زردچوبه برای مقابله با  مشکلات پوستی، از آکنه گرفته تا ترک پا  و زخم اگزما استفاده کنید. فواید زردچوبه  اساسا از ترکیب فعال کورکومین و آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان، ضد التهابی و خواص آنتی سپتیک می باشد.

درمان آکنه با استفاده از زردچوبه

اگر در مورد آکنه یا زخمهای ناشی از آن نگران هستید، زردچوبه راه حل مناسب برای همه مشکلات مربوط به پوست است.طبیعت ضد باکتری آن مانع از رشد باکتری ها می شود. تحقیقات سال ۲۰۱۳ در مجله Chemical and Pharmaceutical Bulletin منتشر شده  نشان میدهد که کورکومین در زردچوبه  خواص ضد میکروبی دارد که باکتری P. acnes موجود در آن  آکنه  را مهار می کند.علاوه بر این، آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی دارد که برای کاهش علائم آکنه مفید هستند.

زردچوبه دارای  روغن طبیعی است که به کاهش آکنه کمک می کند.

 طریقه مصرف زردچوبه برای مشکلات پوستی

مخلوط مقادیری زردچوبه و عسل، در منطقه آسیب دیده استفاده کنید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب سرد بشوئید یک بار در روز این کار را انجام دهید .
یا، ۱/۲ قاشق چای خوری زردچوبه را با ۲ قاشق چای خوری پودر  چوب  صندل و  مقداری شیر  خمیری درست کرده  آنرا روی صورت  قرار دهید وقتی خشک شد آن را با آب گرم  بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

 

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.